Monday, November 7, 2016

Faye Kusairi Ingin Lupakan Kontroversi



Faye Kusairi mahu fokus kerjaya.
KUALA LUMPUR: Pelakon Faye Kusairi ingin terus mengambil pendekatan pandang ke hadapan tanpa mahu mengambil pusing kisah kontroversi yang melanda dirinya.

Faye atau nama sebenarnya Dayangku Faratiwan Adnil Awang Kusairi, 29, berkata, orang akan terus bercakap dan menghukum namun sebagai manusia biasa siapalah dirinya untuk menyangkal semua pertuduhan tersebut.

"Kalau saya terus melayan perasaan dengan segala tohmahan yang datang, semua kerja tak akan menjadi malah emosi saya pasti lebih tertekan dan terganggu.

"Justeru, apa yang boleh saya buat hanyalah beristigfar dan bertawakal kepada-Nya selain sering mengingatkan diri kenapa harus terus bermurung dengan perkara yang sia-sia sedangkan saya ada impian untuk digapai di hadapan," ujarnya.

Faye ditemui di majlis malam bersama bintang Anugerah Skrin 2016 (ASK2016) bertempat di Memory Lane, Kuala Lumpur, di sini  pada Sabtu.

Pendedahan Faye Kusairi sedang berkawan rapat dengan Azmi Hatta menumbulkan kemarahan peminat bekas isteri pengarah itu iaitu Elly Mazlein.

Terdahulu kisah kontroversi antara Faye Kusairi dan penyanyi Elly Mazlein mendapat liputan meluas media sehingga pelakon ini dikecam dengan pelbagai tuduhan netizen yang menganggap Faye menjadi orang ketiga punca perceraian Elly dan suaminya, pengarah drama, Azmi Hatta.

Dalam pada itu kata Faye, tanpa keluarga dan peminat di sisi, dirinya tidak cukup kuat untuk melalui situasi getir itu bersendirian.

Bagaimanapun katanya, inilah harga yang harus dibayar tatkala memilih lapangan glamor sebagai kerjaya dan masa depan.

"Alhamdulillah, dalam kencaman yang saya terima kiri dan kanan, Allah beri saya kekuatan yang saya kira cukup luar biasa biarpun beberapa kali airmata wanita saya tertumpah tanpa sedar tatkala memikirkan apa yang telah dilalui.

"Biarlah...,saya tak nak kenang apa-apa lagi selain terus mengharapkan titip doa dari keluarga dan peminat akan terus mengiringi perjalanan kerjaya seni saya tanpa perlu lagi pandang ke belakang," ujarnya.

Menerusi ASK2016, drama lakonan Faye iaitu Pujaan Hati Umi arahan M Nazir Juhaini terpilih menerusi kategori Drama Rantaian Terbaik.

Selain itu, dua buah drama lakonannya iaitu Pengantinku Jatuh Dari Langit terbitan Creative Skill Solution dan PadaMu Ku Bersujud terbitan A. Aida Production akan menemui penonton dalam waktu terdekat ini.

Dalam perkembangan lain, Faye mengakui sibuk dengan latihan perlumbaan bersama Mayhem Motorsports dengan kerjasama Prince Lubricants bagi menyertai acara Malaysian Speed Festival 2016 anjuran Ignition.my di litar F1 Sepan, November depan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: