Friday, November 25, 2016

Wajah Kacukan Beri Tuah Isa Khan Di Pentas Teater



Isa Khan bersyukur kerana diberi peluang berlakon teater selepas menyertai Akademi Fantasia 2016 (AF2016). Foto dari Instagram miliknya.
KUALA LUMPUR: Bekas pelajar Akedemi Fantasia 2016 (AF 2016) iaitu Isa Khan meluahkan rasa syukur kerana diberi peluang memegang satu watak penting dalam menjayakan pementasan teater Putera La Galigo hanya kerana wajah kacukannya Cina – Pakistan.

Isa atau nama sebenarnya Mohammad Fara Aidid Ali Dad Khan, 23, berkata, biarpun dunia teater masih asing baginya, dia bersedia untuk mencabar diri kerana menganggap ia satu peluang yang tidak harus dilepaskan.

"Ketika ditawarkan oleh penerbitnya abang Keno yang wajah kacukan saya sesuai untuk satu watak orang Belanda bernama Ary Verbrugge, saya terus terima dan membuat kajian sendiri apa itu dunia teater.

"Hampir tiga bulan bersama produksi Keno Production di mana lebih seratus orang pelakon terlibat dalam sesi latihan, hari ini saya tidak nafikan jiwa saya sudah mula jatuh cinta  dalam lapangan teater," katanya.

Dalam perkembangan sama, kata anak bongsu daripada empat beradik ini lagi, dia amat teruja untuk melakonkan watak Ary Verbrugge yang disifatkan begitu mencabar kemampuan dirinya.
Wajah kacukan bawa tuah buat Isa Khan. Foto dari Instagram miliknya.
"Watak ini tidak banyak berdialog tetapi cabarannya saya perlu banyak menggunakan bahasa tubuh untuk meluahkan emosi dalam nyanyian di mana semua itu amat baru bagi saya,” katanya.

Menyentuh perkembangan dunia nyanyian pula, Isa yang tersingkir pada minggu kedua AF 2016 merancang untuk mengeluarkan sebuah single selepas komitmennya pada persembahan teater selesai.

"Muzik merupakan keghairahan saya yang tidak mungkin saya tinggalkan dan insyaAllah saya akan hasilkan sebuah single selepas ini di mana liriknya merupakan hasil tulisan saya sendiri,” katanya.

Bising & Bingit Itu Cara Saya - Achey

Achey jangka cara mengacara program Gema Gegar Vaganza akan dikritik. PETALING JAYA:  Pelawak Achey memberitahu dia diminta oleh pi...