Friday, November 18, 2016

Hafreez Adam Enggan Timbul Fitnah Kongsi Hal Peribadi



Hafreez Adam lebih selesa bercakap soal karier berbanding peribadi. Foto Ihsan Instagram @hafreezadam
PETALING JAYA: Pelakon Hafreez Adam tetap dengan pendiriannya untuk tidak bercakap soal peribadi secara terbuka bagi mengelakkan timbul sebarang salah faham.

Hafreez, 26, berkata, sekiranya dia terlalu terbuka berhubung soal itu ia akan menyebabkan lebih banyak spekulasi timbul yang akhirnya akan menimbulkan fitnah.

"Saya lebih selesa hanya bercakap tentang soal karier seni dan bukannya tentang hal-hal peribadi kerana tidak mahu menimbulkan sebarang salah faham.

"Daripada salah faham juga ia boleh menimbulkan fitnah yang pada akhirnya akan mencalarkan nama baik keluarga.

"Jadi lebih baik saya tidak bercakap apa-apa tentang perihal peribadi kepada umum," katanya.

Dalam pada itu, Hafreez berkata, dia mengambil langkah berkenaan kerana memegang amanat ibunya agar menjaga batasan dan nama baik keluarga.

"Ibu saya seorang ibu tunggal dan dia banyak berkorban untuk membesarkan saya jadi apabila dia berpesan agar menjaga batasan dan nama baik keluarga saya patuh.

Hafreez dan Afifah bergandingan menerusi drama bersiri Pengantinku Jatuh Dari Langit.
"Saya tidak mahu dia berasa bimbang atau susah hati jika ada isu-isu tidak enak berlaku melibatkan nama saya," jelasnya.

Bercakap mengenai perkembangan karier seninya, Hafreez berkata, dia bersyukur apabila dia semakin mendapat peluang daripada pihak produksi untuk mengetengahkan bakatnya sebagai pelakon.

Malah kata Hafreez, dia teruja apabila diberi kepercayaan memegang peranan utama dalam drama bersiri terbaharu berjudul Pengantinku Jatuh Dari Langit yang menggandingkannya dengan Afifah Nasir.

"Alhamdulillah karier lakonan semakin berjalan lancar dan lebih banyak peluang saya dapat untuk benar-benar menyerlahkan bakat yang ada.

"Peluang itu tidak saya sia-siakan dan saya akan sentiasa memberikan terbaik tambahan pula sokongan peminat sentiasa menaikkan semangat saya," ujarnya.

Bising & Bingit Itu Cara Saya - Achey

Achey jangka cara mengacara program Gema Gegar Vaganza akan dikritik. PETALING JAYA:  Pelawak Achey memberitahu dia diminta oleh pi...