Friday, July 26, 2013

Sazzy Falak sumpah tak sokong Alvin, Vivian


TANGGUNGJAWAB BESAR... Sazzy kini lebih memfokus kepada Minggu Fesyen New York yang bakal diadakan pada September depan berbanding persiapan raya.


BARU-BARU ini, rakyat beragama Islam di Malaysia dikejutkan dengan sekeping gambar yang dimuat naik oleh pasangan blogger iaitu Alvin dan Vivian menunjukkan pasangan itu sedang menikmati hidangan bah kut teh sambil meletakkan tajuk 'Selamat Berbuka Puasa'.
Akibat daripada itu, Alvin dan Vi- vian dipenjarakan sementara menanti hari perbicaraan.
Reda sedikit isu tersebut, termometer hiburan dikejutkan pula dengan sikap pelakon dan pengacara, Sazlini Shamsul Falak atau Sazzy Falak yang berkongsi artikel seolah- olah menyokong tindakan pasangan Alvin dan Vivian di laman Facebook miliknya.
Perkongsian Sazzy itu bagaimana- pun telah menimbulkan amarah dan kecaman daripada peminat-peminatnya.
Ikuti penjelasan Sazzy kepada Kosmo! berhubung perkara tersebut.
Kosmo!: Ramai orang yang mengeji tindakan pasangan Alvin dan Vivian. Ia dilihat seolah- olah mereka tidak menghormati agama Islam. Namun, anda pula dilihat menyokong pula tindakan pasangan itu dengan berkongsi artikel di dalam laman Facebook milik anda. Komen?
SAZZY FALAK: (Terkejut). Bukan saya yang kongsikan artikel tersebut. Sekarang saya sangat sibuk dan sudah jarang buka Facebook. Selalunya Facebook saya dikemas kini oleh admin. Saya cuma kerap mengemas kini laman Twitter atau Instgram sahaja buat masa ini.
Jika bukan anda yang kongsikan artikel tersebut, siapa lagi?
Saya bersumpah tidak melakukannya, malah tulisan pada tajuk artikel itu juga bukan saya yang tulis. Berkemungkinan besar ada beberapa rakan saya yang mempunyai akses laman Facebook tersebut tidak sengaja berkongsi artikel itu.
Adakah orang itu cuba menjatuhkan anda?
Saya tidak rasa orang itu cuba hendak jatuhkan saya cuma apa yang boleh saya katakan dia harus sensitif dengan isu tersebut. Jangan jadikan ia sebagai bahan jenaka. Mungkin ada orang yang boleh terima dan selebihnya tidak boleh.
Apakah tindakan anda mengenai perkara ini?
Saya hanya boleh memohon maaf mengenai perkara yang tidak disengajakan itu. Saya akan kenal pasti siapakah yang berkongsi artikel tersebut menggunakan akses laman Facebook milik saya. Saya juga akan keluarkan semula artikel tersebut dan berharap mereka yang melaku- kan perbuatan itu lebih sensitif dengan perasaan orang lain.
Apakah pendapat anda mengenai pasangan Alvin dan Vivian itu?
Saya kena baca kembali apa yang dilakukan pasangan itu tetapi sebagai rakyat yang berbilang kaum di Malaysia, pasangan kontroversi itu harus lebih sensitif dengan perkara yang berkaitan agama dan bangsa.
Dalam perkembangan lain, apakah aktiviti seni anda sekarang?
Setelah dua tahun, saya akan terlibat dengan penggambaran drama karya Rina Khan iaitu Sekelip Mata. Dalam drama tersebut saya akan bergandingan dengan Pekin Ibrahim.
Apakah yang membuatkan anda menerima tawaran tersebut selepas dua tahun?
Sebelum ini saya tidak terima tawaran berlakon kerana mahu memberi penyusuan badan sepenuhnya pada kedua-dua anak kembar saya.
Ketika itu, saya cuma mengambil tawaran mengacara sahaja kerana masa penggambaran yang tidak lama. Sekarang mereka sudah berhenti menyusu badan sejak usia mereka setahun 10 bulan. Jadi, saya kembali aktif berlakon. Pada masa yang sama, saya juga masih meng- acarakan program ESPN, Fox Sport, Raikan Impian Fair & Lovely untuk TV3 dan The Big Dreams.
Apakah aktiviti Ramadan dan Syawal anda?
Sepanjang Ramadan ini saya sibuk menguruskan perniagaan dalam talian yang dinamakan sebagai Street Fashion. Saya juga akan menganjurkan dua malam amal. Satu untuk ibu tunggal dan yang lagi satu majlis amal anjuran saya bersama rakan-rakan Celepets. Sempena raya pula, saya sudah beli beberapa helai baju raya untuk anak-anak. Saya lebih utamakan anak-anak berbanding diri sendiri.
Apakah aktiviti anda selepas raya pula?
Saya akan terlibat dalam Minggu Fesyen New York pada bulan September depan. Disebabkan itu, saya sangat sibuk dan lebih memfokuskan minggu fesyen ini berbanding persiapan raya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: