|
GLAXOSMITHKLINE Consumer Healthcare Sdn. Bhd. (GSK), iaitu pembuat Panadol, dengan kerjasama Touch 'n Go Sdn. Bhd. (Touch 'n Go) dan PLUS Malaysia Berhad (PLUS) melancarkan Kempen Panadol Sentiasa Bersedia baru-baru ini.
Matlamat utama Kempen Panadol Sentiasa Bersedia adalah meneruskan kesedaran terhadap kepentingan menjaga kesihatan dalam kalangan pengguna jalan raya semasa bulan Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri.
"Kempen ini merupakan salah satu kempen penting supaya umat Islam dapat menikmati setiap detik penuh bermakna bersama ahli keluarga sepanjang musim ini.
"Kami berbangga kerana inisiatif ini berterusan untuk dua tahun berturut-turut," kata Timbalan Presiden dan Pengurus Besar GSK, Rachel Ferdinando.
Kempen tersebut dihangatkan lagi dengan kerjasama berterusan bersama Touch 'n Go dan rakan kerjasama baharu iaitu PLUS.
Tahun ini, kempen itu menyaksikan penghasilan 60,000 kad pra-isi Panadol MyPLUSMiles yang keseluruhan bernilai RM1 juta ditawarkan secara percuma kepada pengguna jalan raya pada tempoh bulan Ramadan dan balik kampung.
"Kami berasa bangga kerana menjadi sebahagian daripada usaha sama dengan GSK dan PLUS sempena bulan Ramadan ini sebagai satu cara untuk kami mengukuhkan jenama masing-masing.
"Ia secara tidak langsung dapat memberikan pengalaman balik kampung yang selamat dan tenang kepada pengguna jalan raya," ujar Ketua Pegawai Eksekutif Touch 'n Go, Abdul Karim Md. Lassim.
Tambahnya, diharapkan usaha tersebut dapat meningkatkan kesedaran dalam kalangan pengguna jalan raya tentang kepentingan untuk menjaga keselamatan dan kesihatan mereka dalam musim perayaan.
Dalam pada itu, Pengurus Besar Kanan, PLUS Malaysia Berhad, Ir. Mohd. Zulastri Mohd. Amin, berbesar hati kerana menjadi sebahagian daripada kempen tersebut bersama dua jenama terkemuka di negara ini.
"Sebagai penyelenggara lebuh raya terbesar di Malaysia, kami memahami keadaan yang terpaksa dihadapi oleh rakyat Malaysia sepanjang tempoh perjalanan yang sangat sibuk.
"Justeru, dengan kerjasama GSK dan Touch 'n Go, PLUS menawarkan kad pra-isi Panadol MyPLUSMiles sebagai satu cara bagi melancarkan perjalanan balik kampung," katanya.
Kad tersebut akan diedarkan kepada pengguna lebuh raya di plaza tol yang telah ditetapkan.
Kempen Panadol Sentiasa Bersedia itu dirasmikan oleh Ketua Pengarah Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM), Datuk Ir. Ismail Md. Salleh.
Kad pra-isi Panadol MyPLUSMiles akan diedarkan di plaza tol terpilih pada 2 hingga 4 Ogos 2013. Selain di plaza tol, orang ramai juga boleh mendapatkan kad edisi khas tersebut melalui Hot FM zoomers, Pasar Raya Besar Mydin dan cawangan premis Guardian di seluruh negara.
Sebagai rakan kerjasama kempen, Touch 'n Go akan menggunakan platform digital untuk mengadakan pertandingan sepanjang tempoh kempen.
Beberapa aktiviti lain akan dijalankan semasa kempen tersebut termasuk pengaktifan runcit yang memberi peluang kepada pembeli untuk memenangi lebih banyak hadiah.
"Panadol telah pun menawarkan ubat kelegaan kepada rakyat Malaysia sejak lebih 50 tahun dahulu. Ia memang merupakan visi GSK untuk terus menghubung dan membolehkan orang ramai menikmati kehidupan sepenuhnya dengan menawarkan kelegaan bagi kesakitan.
"Visi tersebut telah mendorong jenama ini menawarkan produk khusus dengan cara saintifik dan kempen pengguna untuk memenuhi keperluan pengguna yang sentiasa berubah. Inilah tunjang bagi Kempen Panadol Sentiasa Bersedia," kata Ferdinando.
No comments:
Post a Comment
Tinggalkan Komen Anda Sini: