Monday, July 29, 2013

Amar Asyraf Kurangkan Aktiviti Seni Untuk Sambung Belajar

KUALA LUMPUR: Pelakon Amar Asyraf terpaksa membatasi aktiviti seninya selepas mengambil keputusan untuk menyambung pelajaran di peringkat Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Pengurusan Seni, Akademi Seni Budaya dan Warisan (ASWARA) pada September ini.
Amar atau nama sebenarnya Amar Asyraf Zailuddin, 27, berkata, dia mengambil keputusan tersebut atas kesedarannya untuk mendalami lagi ilmu seni dari perspektif akademi.
"Saya sangat meminati bidang seni, harapan saya adalah untuk meramaikan lagi anak-anak seni tempatan yang mempunyai ilmu tentang seni.
"Kalau boleh juga saya mahu mengangkat seni teater dalam negara ini ke peringkat lebih tinggi kerana saya benar-benar mencintai dunia teater," katanya kepada mStar Online.
Tambah Amar, biarpun masih baru dalam bidang lakonan dia tidak pernah berasa rugi kerana terpaksa menolak tawaran-tawaran yang datang.
"Saya terpaksa mengambil tawaran yang saya rasa saya mampu untuk buat dan perlu bijak membahagikan masa lebih-lebih lagi antara keluarga, kerjaya dan pelajaran.
"Namun saya percaya jika saya tolak tawaran kerana belajar ia bukan sesuatu yang merugikan kerana masa depan saya mungkin lebih cerah," katanya.
Jelasnya, keputusan itu turut disokong oleh keluarganya yang lebih mementingkan pendidikan.
"Saya dibesarkan dalam keluarga yang mementingkan pendidikan, ibu saya dulu seorang guru, jadi mereka banyak beri galakkan untuk saya terus belajar terutama dalam bidang yang saya minati," katanya.
Dalam pada itu, pelakon yang baru sahaja mendirikan rumah tangga pada Jun lalu ini berkata, rezeki selepas hidup berkeluarga lebih murah.
"Alhamdulillah selepas menjadi ahli keluarga saya rasa hidup saya lebih teratur dan ada arah tujuan berbanding hidup bujang.
"Saya percaya pada rezeki yang Allah beri dan bagi peminat yang meminati saya biarlah kerana lakonan saya," katanya yang turut dilantik sebagai duta Anugerah Syawal TV3.
Amar mendirikan rumah tangga dengan Arna Salleh pada 7 Jun lalu di rumah pengantin perempuan di Bidor, Perak.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: