Thursday, July 25, 2013

Sazzy Falak Nafi Sokong ‘Blogger’ Seks Di Facebook

KUALA LUMPUR: Pelakon Sazzy Falak menafikan menyokong perbuatan penulis blog Alvin dan Vivian yang mempersendakan umat Islam dengan berkongsi gambar pasangan tersebut di laman sosial Facebook miliknya.
Sazzy atau Sazlini Shamsul Falak, 32, berkata, akaun Facebook peminat (fan page) miliknya itu berkemungkinan telah disalahgunakan oleh pihak pengurus akaun yang ditugaskan untuk menjaganya.
"Saya jarang mengemas kini akaun Facebook saya, selalunya tugas itu ada pihak pengurusan yang menjaganya.
"Saya sendiri terkejut dan tidak tahu tentang perkara itu, sumpah saya tidak melakukan perkara itu," katanya ketika ditemui pada program rakaman Melodi Raya, di sini, Selasa.
Sazzy berkata demikian ketika diminta mengulas tentang tindakannya berkongsi gambar dengan status menyokong pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee yang mempersendakan umat Islam apabila memuat naik gambar mereka dengan kapsyen berbuka puasa bersama Bak Kut Teh (makanan berasaskan sup herba dan khinzir).
Akaun Facebook milik Sazzy yang mencetuskan kontroversi apabila menyokong tindakan pasangan kekasih Alvin Tan dan Vivian Lee dimuat naik pada Selasa.
Tambah Sazzy, dia masih sedar dalam menjaga sensitiviti masyarakat, budaya dan agama bangsa lain.
"Jika benar perkara itu berlaku dan ada yang berkongsi gambar tersebut di Facebook saya, saya minta maaf kalau saya telah menimbulkan kemarahan orang ramai.
"Walaupun saya tidak beberapa jelas dengan perkara itu, namun pendirian saya ialah tidak berpihak kepada pasangan itu," katanya.
Dalam pada itu, Sazzy berkata dia enggan memperbesarkan hal tersebut dan menganggap sebagai salah faham.
"Saya tak mahu terlalu memikirkan perkara ini. Sebab, saya ada banyak hal lagi untuk diuruskan. "Tapi apa-apa pun saya akan rujuk pihak yang menguruskan Facebook saya bagi mendapatkan penjelasan sebenar", katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: