Monday, December 13, 2010

Kereta parkir depan rumah dirempuh

REMUK...penduduk melihat Proton Waja yang dirempuh, kelmarin. Gambar kecil, Zailani.
REMUK...penduduk melihat Proton Waja yang dirempuh, kelmarin. Gambar kecil, Zailani.

MASJID TANAH: Empat sekeluarga yang baru tiba di rumah keluarga mereka di Kampung Seri Jeram, dekat sini, tergamam apabila dikejutkan bunyi seakan-akan letupan bom dalam kemalangan, kelmarin.

Zailani Zainal, 34, berkata, lebih mengejutkan, kemalangan berlaku depan rumah keluarganya membabitkan Proton Waja miliknya yang baru beberapa minit diletakkan di kiri jalan.

Kereta mangsa dipercayai dirempuh kereta lain dipandu laju seorang remaja berusia 17 tahun dari pekan itu menuju Kuala Sungai Baru.

Remaja dari Paya Mengkuang itu gagal mengawal kereta Toyota LE dipandunya bersendirian lalu melanggar Proton Waja yang kemudian terhumban sejauh 25 meter ke tebing.Menurut Zailani, dalam kejadian jam 7.30 malam, dia yang menjamu selera bersama ahli keluarganya dalam rumah tersentak dikejutkan bunyi hentaman kuat.Dia berlari ke pintu untuk meninjau, tetapi disebabkan keadaan gelap, dia tidak dapat melihat apa yang berlaku.


“Beberapa minit kemudian saya terdengar suara riuh-rendah mengatakan kereta terperosok ke gaung di kiri jalan dan ketika itu hati mula terdetik, mungkin kereta itu milik saya.

“Saya yang tidak berpuas hati memeriksa sebelum mendapati kereta terperosok dalam gaung.

“Nasib baik kemalangan berlaku ketika kami berada dalam rumah, jika tidak saya tidak tahu nasib kami,” katanya.

Saksi, Omar Jantan, 38, mendakwa dia bersama lima rakannya yang duduk bersembang di bawah khemah dipasang untuk majlis kenduri kahwin seorang jiran di kampung itu terdengar bunyi hentaman kuat seperti bom.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: