Friday, December 31, 2010

DBKL roboh 262 bilik pelacuran


BEBERAPA penguat kuasa DBKL merobohkan tempat pelacuran di Jalan Petaling, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Sebanyak 262 buah bilik kecil yang selama ini menjadi tempat untuk pelacur melayan pelanggan di Jalan Petaling dan Jalan Silang di sini dirobohkan semalam.

Operasi besar-besaran oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) itu diadakan bagi membasmi kegiatan pelacuran yang menjadikan dua kawasan itu sebagai sarang maksiat.

Timbalan Penguasa Jabatan Keselamatan dan Penguatkuasaan DBKL, Tanda Usoh memberitahu, pihaknya telah melakukan operasi seumpama itu sebanyak sembilan kali, namun pelacur masih terus beroperasi di kawasan berkenaan.

Katanya, dalam operasi semalam, sebanyak 225 bilik yang dibina di dalam 10 premis bangunan di Jalan Petaling telah dimusnahkan manakala di Jalan Silang pula melibatkan 37 bilik di sebuah premis dua tingkat.

"Kita bertindak merobohkan semua penghadang bilik yang diperbuat daripada papan lapis. Pelacur tidak tinggal di situ sebaliknya menggunakan bilik-bilik itu sebagai lokasi pelacuran sahaja," katanya ketika ditemui selepas operasi itu di sini semalam.

1 comment:

Tinggalkan Komen Anda Sini: