Friday, December 31, 2010

Karier jadi tumpuan 2011

JANJI...Misha dan Elly tidak merahsiakan hari bahagia mereka daripada peminat.
JANJI...Misha dan Elly tidak merahsiakan hari bahagia mereka daripada peminat.

DUA artis jelita ini, Misha Omar dan Elly Mazlein sering ditanya mengenai gosip konon mereka sudah berkahwin.

Walaupun memberi penjelasan menafikannya kerana tiada ‘perkahwinan tersembunyi’ yang berlaku, ia tidak mampu melenyapkan cerita itu yang tersebar di Internet.

  • Foto

    ELLY...album baru mendapat sentuhan Julfekar.

  • Foto

    MISHA...bekerjasama dengan M Nasir untuk album baru.

Masih konsisten dengan jawapan masing-masing, mereka mengakui semua itu tidak benar dan hanya gosip liar yang mengguris hati.

Kata mereka, takkanlah perkara baik seperti itu disembunyikan.


Turut dikaitkan menjalin cinta dengan ‘suami orang’, kedua-duanya hanya ketawa dan akui apa yang dicanang itu tidak benar.Apa yang pasti, mereka berjanji apabila tiba masanya ia akan diumumkan.

Menurut Elly, dia tidak akan sesekali menyembunyikan berita baik mengenai perkahwinannya untuk dikongsi bersama peminat.

Katanya, sebaik ‘seru’ itu sudah tiba, dia akan membuat pengumuman itu.

“Buat masa ini, saya lebih selesa bercerita mengenai perkembangan karier berbanding peribadi.

“Jujurnya, diakui sekarang saya sangat jatuh cinta dengan kerjaya. Sudah lama saya impikannya.

“Selama ini, saya sangat berharap orang ramai dapat menilai bakat diri. Saya ambil masa bertahun untuk sampai ke tahap ini yang mana bakat dihargai peminat. Oleh itu, kini saya utamakan karier.

“Saya tidak boleh mensia-siakan kepercayaan yang diterima itu. Justeru, nampaknya jodoh untuk saya mendirikan rumah tangga belum ada lagi. Apapun, saya takkan sembu�nyikan perkara yang baik ini.

“Apabila sampai jodoh itu, saya akan maklumkan kepada media dan peminat, Namun, sekarang saya sangat menghargai karier ini. Saya gembira dan bersyukur tawaran berlakon tak putus-putus,” katanya.

Terbaru, penyanyi yang turut mencuba lakonan ini dilamar CTRA Productions Sdn Bhd untuk membintangi teater muzikal Tun Mahathir 2 membawakan watak Tun Dr Siti Hasmah menggantikan Erra Fazira.

Elly mendapat peluang membawa peranan Dr Siti Hasmah ketika dewasa, Misha pula untuk watak remaja. Pementasan akan bermula pada 21 Januari ini di Istana Budaya. Sebelum ini, Misha dikenali melalui pementasan Uda & Dara berpasangan dengan Razali Hussein manakala Elly dalam teater Sri Mersing bersama Ady Putra.

Kali ini, mereka akan bergandingan dengan Ezany Nizariff untuk watak Tun Mahathir ketika remaja menggantikan Zizan Nin manakala peranan ketika dewasa masih menjadi milik Esma Daniel.

Selain berlakon, Elly juga akan muncul dengan album baru tidak lama lagi. Selepas lima tahun sepi daripada album dan tak aktif menyanyi, ini adalah masa sesuai untuk Elly bangkit semula.

Pembuka tahun 2011 dianggap Elly sangat mencabar kerana terbabit dalam pementasan teater muzikal Tun Mahahthir 2 serta debaran menunggu reaksi peminat terha�dap albumnya yang berada di pasaran.

Album kelima Elly yang mendapat kerjasama komposer berpengalaman seperti Julfekar itu akan menampilkan single seperti Please Forgive Me dan Kata Saja ‘I Love U’ yang diharap diterima peminat.

Elly juga sempat berseloroh, barangkali ada peminatnya yang sudah tak sabar mahu melihat dia naik pelamin. Apapun, sekali lagi Elly menegaskan bahawa dia yakin kalau ada jodoh, tak ke mana.


Misha harap tiada lagi gosip kahwin

KEMUNCULAN tahun baru 2011 esok, Misha mengharap�kan ia membawa sinar baru dalam karier dan kehidupan peribadinya.

Tanpa berselindung, penyanyi Bunga-bunga Cinta ini me�ngakui, dia berharap langkah�nya dalam seni makin kukuh.

Bahkan, dia turut menyimpan impian semoga semuanya lebih baik untuknya dalam proses ‘perubahan status diri’.

Katanya, diharapkan tiada lagi gosip liar yang menghiris hati dan perasaannya.

“Saya tetap berpegang pada janji saya takkan menyorokkan perkara baik seperti per�kahwinan kepada peminat. Saya sedia berkongsi detik indah itu bersama mereka apabila ‘seru’ itu sudah tiba.

“Jadi, kita sama-sama menunggunya dan tak perlulah cerita tidak benar dan gosip mengenai perkahwinan saya diperkatakan lagi. Saya janji akan memberitahu kepada anda semua apabila tiba masanya.

“Sekarang, tumpuan hanya pada karier kerana diam tak diam sudah sembilan tahun saya bergelar artis. Jujurnya, saya tak pernah menyangka hingga sampai ke tahap ini seperti sekarang.

“Saya ingatkan karier seni hanya bertahan selama tiga tahun saja. Namun, sebaliknya dan saya sangat bersyukur dengan pencapaian ini. Saya harap peminat masih setia memberikan sokongan,” katanya.

Mengulas mengenai perancangan selanjutnya, Misha berkata selain berlakon teater, dia sebenarnya mengintai peluang untuk lebih serius dalam bidang pengacaraan. Pengacara program Sehati Sejiwa itu berkata, dia mahu jadi artis serba boleh.

“Saya menyimpan impian untuk menjadi orang seni serba boleh suatu hari nanti. Bagi memastikan ia menjadi kenyataan, saya harus sedia mencari peluang dan cuba sedaya upaya selagi mampu.

“Bukan mudah untuk berjaya dan saya harus rajin berusaha. Maka, untuk itu saya harus menonjolkan kepada masyarakat kemampuan diri. Saya harus membuktikannya lebih dulu sebelum raih kejayaan,” katanya.

Dijangka muncul dengan album keempat sekitar perte�ngahan 2011, Misha berkata dia sangat teruja kerana dapat bekerjasama dengan komposer dan penyanyi terkenal M Nasir sebagai penerbit eksekutif.

“Album ini begitu istimewa bagi diri saya kerana turut merakamkan dua single baru untuk peminat iaitu Detik Antara Waktu dan Berlalu. Malah, saya juga merakamkan semula sebuah lagu popular Alleycats,” katanya.


PROFIL

NAMA: Sharifah Aida Mazlina Syed Hanafi
PANGGILAN KOMERSIAL: Elly Mazlein
USIA: 29 tahun
TEMPAT LAHIR: Slim River, Perak
KELUARGA: Anak bongsu dari tiga beradik
STATUS: Bujang
FILEM: Janji Diana, Tangkai Jering, Gerak Khas 3 The Movie dan Awan Dania The Movie
DRAMA: Lebih puluhan drama, antaranya Bulan Yang Pertama, Gerak Khas, Sembilu Kasih, Spa Q, Bella, Amanah Karmila, Cinta Batu Belah, Cinta Seorang Penoreh Getah, Kasih Berbunga Lalang, Keliwon, Semanis Janji, Ulek Mayang
TEATER: Teater Muzikal Sri Mersing, Tun Dr Mahathir 2
ALBUM: Sutera Kasih (1997), Satu Persatu (1999), Elly (2001), MTV Karaoke Elly Mazlein (2001), Best Of Elly Mazlein (2002) dan Atas Nama Cinta (2005)


PROFIL

NAMA: Samihah @ Aisah Omar
PANGGILAN KOMERSIAL: Misha Omar
TARIKH LAHIR: 6 Januari 1982
USIA: 28 tahun
ASAL: Kota Bharu, Kelantan
KERJAYA: Penyanyi, pelakon dan pengacara
STATUS: Bujang
ALBUM: Misha (2002), Aksara (2004) dan Misha Omar (2008)
FILEM: Gerak Khas The Movie 3 dan Main-Main Cinta
DRAMA: Jo-Om Balik Raya I dan II
PROGRAM TV: Skrin Video dan Sehati Sejiwa
TEATER: Gamat (2009), Uda & Dara (2010), Tun Mahathir (2010), Tun Mahathir 2 (2011)
PENCAPAIAN: Antaranya Finalis Bintang RTM (2001), Anugerah Artis Baru Pilihan (Anugerah Era, 2003), Anugerah Emas Festival Muzik Shanghai (2003), Anugerah Vokal Terbaik dan Juara (Anugerah Juara Lagu, 2003), Anugerah Artis Wanita Baru Popular (Anugerah Bintang Popular Berita Harian, 2003), Anugerah Artis Wanita Baru Pilihan dan Anugerah Lagu Terbaik (Anugerah Media Hiburan 2003), Anugerah Vokal Wanita Terbaik (Anugerah Era, 2004), Juara Balada dan Vokal Terbaik (Anugerah Juara Lagu, 2004), Juara Hitz 1 (2004 & 2006), Persembahan Terbaik Hitz 1 (2006 & 2007)

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: