Friday, December 31, 2010

Lubang maut tunggu mangsa


BAHAYA. Beginilah keadaan lubang berhampiran kawasan Pangsapuri Pandan Lakeview yang merisaukan penduduk Pangsapuri Pandan Lakeview.


AMPANG - Setiap hari kira-kira 3,000 penduduk Pangsapuri Pandan Lake View di sini tidur tidak lena kerana mengingatkan lubang besar berhampiran kawasan perumahan mereka.

Mereka bimbang kerana lubang yang berasal dari lubang kumbahan bersaiz seluas 46 meter persegi dan terletak di selekoh Jalan Perdana 5/1 itu hampir memakan mangsa baru-baru ini.

Presiden Persatuan Penduduk Pandan Perdana, Lim Ah Cai, 59, berkata, lubang itu pada mulanya kecil tetapi semakin hari ia semakin membesar.

"Keadaan lubang itu semakin besar sejak dua bulan lalu ekoran hujan lebat sehingga menyebabkan tanah di sekitar lubang mendap dan runtuh.

"Sebelum ini, ada kanak-kanak terjatuh tetapi nasib baik ia tidak melibatkan sebarang kematian. Lebih teruk, tanah runtuh di sekeliling kawasan tersebut menyebabkan kotak janakuasa TNB berhampiran tumbang, tiang lampu jalan senget dan pembetungan kumbahan perumahan di situ rosak," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: