Thursday, January 28, 2016

Zara Zya belum tergugat



Zara Zya belum tergugat
Zara Zya
AKTRES ini sememangnya antara pelakon yang sering menghiasi layar skrin.
Meski pun semakin ramai wajah baharu dipertaruhkan dalam industri seni kini, namun ia bukan alasan pelakon genit ini ditenggelami mereka.
Sebaliknya, dari hari ke hari ada sahaja buah tangan terbaharu daripadanya dan merupakan antara muka baharu yang masih bertahan dalam industri seni tanah air.
Dikenali dengan nama layarnya sebagai Zara Zya, pelakon berusia 31 tahun ini meluahkan rasa syukur kerana masih menjadi pilihan pengarah dan penerbit seni tempatan.
Menyedari lambakan bakat baharu yang seperti cendawan tumbuh selepas hujan, empunya nama sebenar Zainurul Razia Mohd Zainuddin ini tidak pernah rasa tergugat dengan situasi itu, sebaliknya menganggap percaturannya memilih bidang seni sebagai kerjaya utama adalah langkah yang tepat.
Untuk terus bertahan lama, Zara memberitahu, dia tidak mahu menjadi seorang yang terlalu memilih dalam industri ini.
“Sejak melibatkan diri dalam dunia lakonan saya sentiasa mengelakkan sikap demand atau memilih watak.
“Bukan tidak mementingkan karakter atau peranan yang baik, tetapi saya percaya pemilihan saya bagi sesuatu watak itu bersebab.
“Jika tiada kepercayaan kepada kita, mustahil mereka memberikan peranan atau kerja tersebut kepada pelakon terbabit,” katanya.
Ujar pelakon Love U Mr Arragont ini, dia bersedia membawa apa sahaja watak yang diberikan kepadanya.
“Sama ada kecil atau besar wataknya, saya tetap melakukan yang terbaik kerana itu tanggungjawab sebagai pelakon.
“Bahkan kejayaan lakonan itu adakala bukan kerana mendapat watak utama sahaja,” katanya.
Baharu sahaja muncul menerusi drama bersiri Cinta Hati Abah untuk slot Samarinda di TV3, kata Zara Zya, drama berkenaan juga memberikan cabaran berbeza kepadanya.
“Mungkin peminat sudah terbiasa melihat saya menjadi wanita biasa, tidak moden dan orang susah.
“Begitu juga dalam cerita ini, bagaimana pun, menjadi seorang gadis yang masih bersekolah dan memegang tanggungjawab besar terhadap keluarga sememangnya agak berat bagi saya,” katanya.
Selain Zara, Cinta Hati Abah turut dijayakan oleh Esma Daniel, Afiq Muiz, Idris Khan dan Noni.
Tidak kisah dikritik
Dalam pada itu, Zara Zya memberitahu, dia tahu masih ada yang mempertikaikan bakatnya dalam bidang lakonan.
“Walau pun sudah banyak berlakon dan memainkan pelbagai karakter, tetapi masih ada yang mengkritik dan memberikan komen negatif,
“Bagi saya semua itu lumrah bergelar pelakon, asalkan tidak menyentuh sensitiviti sesiapa, ia sudah cukup.
“Saya tidak mahu terlalu memikirkan pandangan orang, bimbang membuatkan saya tertekan sahaja. Jadi saya ambilnya sebagai panduan dan semangat untuk menjadi yang terbaik,” katanya.
Tidak hanya fokus dalam bidang lakonan, Zara Zya juga ingin memastikan bidang perniagaan yang diusahakannya terus berkembang baik.
“Memang ramai selebriti yang menceburi bidang perniagaan, bagi saya ia usaha yang baik demi masa depan masing-masing.
“Sementelah bidang seni tidak menjanjikan rezeki berpanjangan, jika orang suka barulah kita akan diterima dan sebaliknya,” katanya.
Kerana itu, Zara Zya nekad membawa perniagaannya ke satu tahap lagi.
“Saya telah pun menjalankan perniagaan makanan, produk kecantikan dan terbaharu jenama fesyen sendiri.
“Bagaimana pun, saya akan pastikan ia seiring dengan kerjaya sebagai pelakon yang menjadi minat utama saya,” katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: