Monday, November 3, 2014

Azwan Tersingkir, Adel Diserap Masuk AF 2014


Dari kiri Adel, Nuha, Ewal, Azam dan Firman akan berentap pada peringkat akhir AF2014 minggu hadapan.
SHAH ALAM: Pelajar Akademi Fantasia 2014 iaitu Adel yang disingkir dalam rancangan itu dua minggu lalu kembali bersaing selepas dia dipilih menerusi 'AF Serap' pada konsert separuh akhir yang diadakan pada malam Ahad.

Konsert tersebut diadakan secara langsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Pemilihan AF Serap yang dibuat oleh barisan tenaga pengajar dan produksi menerusi 'fakulti AF 2014' itu pernah diperkenalkan dalam rancangan AF sebelum ini iaitu membawa masuk semula pelajar yang pernah tersingkir.
Azwan tersingkir pada konsert separuh akhir AF2014.

Adel mengiringi empat peserta lain iaitu Firman, Aman, Ewal dan Nuha untuk berentap pada peringkat akhir di minggu hadapan.

Bagaimanapun peserta yang bertanding pada peringkat separuh akhir malam Ahad, Azwan gagal ke peringkat akhir AF 2014 selepas diumumkan tersingkir oleh pengacaranya, Zizan Razak dan Faizal Ismail.

"Saya terima dengan kekalahan ini tetapi ini bukan perjalanan akhir di bidang ini. Sebaliknya saya akan terus berusaha untuk menjadi seorang penyanyi profesional di arus perdana," kata Azwan.

Pada malam konsert tersebut pelajar-pelajar ditugaskan untuk membuat dua persembahan iaitu secara solo dan duet.

Untuk tugasan solo, Aman, 21, mempersembahkan lagu Sedetik Lebih nyanyian Anuar Zain, Azwan, 30, (Cinta Sesungguhnya nyanyian Sabhi Sadhi), Ewal, 22 (Rude nyanyian Magic), Nuha, 21, (Ku Pendam Sebuah Duka nyanyian Datuk Khadijah Ibrahim) dan Firman, 25, (Nur Nilam Sari nyanyian Awie dan Search).

Tugasan lagu duet pula,  Aman membawakan lagu  Kalau Cinta menampilkan Marsha, Azwan (Tanda Kasih, menampilkan Noraniza Idris), Ewal (Muara Hati, menampilkan Adira), Nuha (Cintamu Mekar Di Hati menampilkan Mus May) dan Firman (Seribu Tahun Takkan Mungkin, menampilkan Joey Bumiputra Rockers).

Juri tetap program itu ialah Datuk Ramli MS dan Raja Azura manakala penyanyi Fauziah Latif pula sebagai juri undangan.

AF 2014 disiarkan secara langsung setiap Ahad pada pukul 9 malam di saluran Astro Ria (104).

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: