Wednesday, December 8, 2010

Gaun Pendek Saya Tak Seksi Melampau - Siti Nurdiana

Penampilan terbaru Nana yang lebih berani menjadi buah mulut ramai pihak.

PETALING JAYA: Penyanyi Siti Nordiana Alias, 26, menegaskan penampilan barunya yang memakai gaun pendek di majlis parti Eh! yang diadakan baru-baru ini tidaklah terlalu seksi seperi yang didakwa oleh sesetengah pihak.

Menurut Siti Nurdiana atau lebih selesa dipanggil Nana, penampilannya yang mengenakan gaun rekaan Hani Suraya itu sebagai tanda pembaharuan diri serta kemunculan baru dalam industri seni setelah lama menyepi.

"Sebenarnya saya tak rasa pun gaun itu seksi. Mungkin orang tidak pernah melihat saya berpakaian begitu, sebab itulah ramai yang terkejut sedangkan saya memakai gaun seperti itu mengikut kesesuaian majlis. Lagipun inilah kali pertama saya memakai gaun pendek di depan khalayak.

"Rasanya, gaun yang saya pakai itu tak seksi melampau. Takkan saya nak berimej yang sama saja, nanti orang bosan pula.

"Penampilan baru ini juga merupakan imej sempena dengan keluaran single lagu terbaru saya yang berjudul 'Tak Tahan'. Apapun, saya tak kisah dengan tanggapan orang kerana mereka mempunyai hak untuk memberikan pandangan dan saya terima itu," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Selasa.

Imej Nana sebelum ini.

Beritahu Nana, pembaharuan bukan sahaja dilakukan terhadap imejnya malah muzik yang dibawakan turut berbeza berbanding nyanyiannya dulu yang kini tampil dengan muzik alternatif rock dalam lagu barunya itu.

"Lagu 'Tak Tahan' adalah projek solo pertama saya setelah dua tahun menyepi dan saya tampilkan muzik yang lain kepada peminat-peminat.

"Kalau saya tampilkan lagu baru dengan konsep balada seperti dulu, orang akan tahu lagu tersebut saya yang nyanyi. Jadi saya nak ubah pandangan masayarakat bahawa saya juga mampu membawa muzik berbeza genre," ujar anak kelahiran Negeri Sembilan itu.

Sementara itu, Nana berkata dia telahpun berhenti kerja sebagai Kaunselor Pelajaran di City Universiti Kolej, Petaling Jaya, Selangor, kerana ingin memberi fokus pada karier seninya.

"Sebenarnya bila dah biasa bergelar anak seni, agak sukar untuk saya bekerja mengikut waktu pejabat. Bila ada apa-apa sesi fotografi, susah saya nak ambil cuti.

"Tambah pula sekarang ini saya perlu fokus dengan single baru saya dan kemudiannya album terbaru pula. jadi saya buat keputusan untuk berhenti kerja dan naikkan karier saya semula sebaik mungkin.

"Sekarang ini saya juga menjinakkan diri dalam bidang lakonan. Buat masa ini saya baru sahaja habis sesi penggambaran bagi telefilem Nenas Dan Ikanku dan sebelum ini pula, saya berlakon bagi drama Aku Budak Minang 2.

"Sekarang ini fokus saya ialah saya mahu meniakkan nama saya semula tidak kira dalam apa jua bidang yang berkaitan dengan seni. Maklumlah saya dah tak bekerja lagi. Jadi kena kerja kuat demi anak," akhirinya.

58 comments:

  1. bergetah sgt2 laR NANA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. geram tgk peha gebu dia..

    ReplyDelete
  3. Nak pendek sgt jgn pakai apa2 klu xda kain i ada kain lebih...ha..haa..lu nak pkai sgt pgi kt mydin sana byk tau....jamin nmpak pyai seksi n seksa...HAHA.....HAAAAAA.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh plak die ckp x seksi melampau gaun pendek die...mase aku plok ngan die konek aq dh masuk setengah...

      Delete
    2. setengah...? hahaha

      Delete
  4. hai nana.. kan cantik kalau pakai sopan.. sesuai dgn adat melayu kita.. manis ja ;)

    ReplyDelete
  5. ko ni kan, amek la iktibar dari beka duda ko tu??mati tak berbau..ko lupa dosa pahala ke nana ooiii..sedarlah ko tu ada anak..malu ank ko nnt kena ejek,,.

    ReplyDelete
  6. xcantik..tona badan dia xsamer caler..malas pakai losyen nih...tp dia rasa cantik giler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni tiket2 ke neraka lah nih.. bertaubat la wehh

      Delete
  7. ni nak jual suara ke nak jual tubuh?entah artis malaysia ni...macam2 hal..nak publicity punya pasal sanggup buat apa saja....

    ReplyDelete
  8. mcm tu pendek tak seksi lagi?..oh kalau mcm tu buang terus baju baru seksi...nampak sangat tak cerdik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ke artis kat malaysia ni yg cerdik???

      Delete
  9. seksi ataw tidak, kamu adalah artis, sepatutnye menjadi contoh y baik terhadap generasi skarang y sudah tidak memikir kn halal dan haram

    ReplyDelete
  10. kulit gelap,tapi gebu..hahahaha..

    ReplyDelete
  11. ketiak itam hahaha

    ReplyDelete
  12. peha seksi tapi ketiak...alamak...karat ckit...

    ReplyDelete
  13. Kenapa panggey depa artis? Depa tu penghibur saja (tu pun tak tara mana) Standard depa tu lebih kurang penari bogel yg dok meliut di tiang tu. Akai tarak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mulut ko cam longkang, baik sangat ke kau, klu baik x de mengata org smpai mcm nie. dia da tentu dpt dosa ko pon sama sekali r dapat. Terbaik!!

      Delete
    2. huhuhu..tapi ketiak htm

      Delete
  14. haha . xsexy sgt lah konon

    ReplyDelete
  15. jgn duk mhina,,malu kat bangsa lain...melayu islam depa ni...jelas tul islam agama sensitif sbb duk mghina sesama sendiri

    ReplyDelete
  16. haha ..xpyh duk menghina artis ..dya cari rezki dya sndri,.bknya dya susa kn org laen pun ..xpyh la blagak baek ..pada ppuan2 yg komen 2,jgn la blgak baek n xpenah wat slh ..pada laki yg yg gatal 2,pa prsaan kamu bila ma kamu kena ckp mcm 2 ..jd sedar2 la k .

    ReplyDelete
  17. Pasai pa la hang yang pi tayang 'barang' hang nana oitttttt......xmalu ka?

    ReplyDelete
  18. kalau kulit tak bape nak cun tu, simpan je la. kene kutuk ngn org je.

    ReplyDelete
  19. berdoa utk dia berubah dan diberikan petunjuk lebih baek.. :)

    ReplyDelete
  20. korang nie takde kerja kutuk orang aje...cuba selidik sanak sedara kau sendiri dan cuba cari kesalahan dorang pulak! menyampah betul aku lah dengan korang semua!

    ReplyDelete
  21. Menyampahlah tgk org ramai dlm video, menyibuk je, macam lah dia org tu semua perfect sgt,cuba cari kesalahan bini-bini mereka dulu..... kecoh betul... memalukan je kaum melayu.... bodoh....

    ReplyDelete
  22. dunia nak kiamat da...gaun tu dia ckp tak seksi...dia ade otak ke takde....mcm ni ke org islam bercakap?....buat malu je...mak bapak dia tak mara ke?....pelik la aku...

    ReplyDelete
  23. ilang selera makan aku daaaa...

    ReplyDelete
  24. suka hati dia la..

    ReplyDelete
  25. ketiak dye itam lol

    ReplyDelete
  26. kadang2 artis ni bercakap spt org takde ilmu agama.selalu beri alasan pakai mengikut kesesuaian majlis.agaknya dia rasa majlis tak berjalan kot kalau dia tak pakai seksi mcm tu..kesian mak ayahnya..tp Alhamdulilah,akhirnya dia temui jalan yg benar jugak..syukur kerana dia dah berubah dan bertudung sepenuhnya..manusia tak pernah lepas dari melakukan kesilapan dan kekhilafan..

    ReplyDelete
  27. Tak pendek lagi? Seluar dalam dia pun hampir2 ternampak!

    Bertaubat nasuha lah, sebelum terlambat - kerana 2 orang yang pernah rapat / wujud dalam hidup telah pergi dalam keadaan tragis ketika usia yang muda....
    Ini ada hikmat tertentu - simbolik "Bahawa Allah itu maha berkuasa" - kalau nak mati - muda2 belia pun akan dicabut nyawa mereka tanpa diduga!

    Semoga artis2 wanita yang lain turut bertaubat segera sebelum terlewat!

    ReplyDelete
  28. yaka.hahahhahahahahhahahah.jahilnya.hahahhahahhaha

    ReplyDelete
  29. baguih nana,wei mangkaq2 yang dok ada, dia nk tayang paha ka, nk tayang dada ka, tu masalah dia la, hampa yang konon2 baguih alim ulama pemegang tiket syurga masuk dalam sini nk tengok paha gebu dia gak ka??bodo piang punya komentator,pi masuk website iluvislum ka, baru betoi, heran aku geng2 alim ni bnyak masuk nengok skirt pendek...kahkahkah..ustaz n ustazah instant

    ReplyDelete
  30. dah la korg x payah la dok kutuk2 dia...dia dah pun bertudung kan..dah2 la tu!

    ReplyDelete
  31. ketiak pegi scrub laa nana! hahaha.

    ReplyDelete
  32. hidup dia.. hal dia la.. jnji dh ada org tegur.. dia xnk dgr gak, berjawab la ngn yg di-Atas nanti..xpyh nak kutuk2.. buat dosa korang je..dah2.. bersurai!

    ReplyDelete
  33. padan r nama album `tak tahan'...fully describe her,.hmm

    ReplyDelete
  34. kalo nana nk sgt pakai yg seksi saye bleh wat kan... kain warna putih .. murah jer..nnti bila dah mmpos nk msk kubur pakai kain kapan separuh jer.. nk????
    fikir2kan la

    ReplyDelete
  35. keciknya tetek dia...

    ReplyDelete
  36. mak aii, ketiak dia letak talcum baby ker??

    ReplyDelete
  37. Tu taksiran agama yahudi..... bkn Islam nana oiii!. Jd trend la plk artis janda baru, meletop bpenampilan seksa. Alahaiii..... akhir zaman la katakan.

    ReplyDelete
  38. Kalu kat ketiak itam...kat bawah tu lagi itam...hahahaha

    ReplyDelete
  39. Ada BANYAK bukti visual menunjukkan kepincangan pemikiran umat Islam yg buat kemungkaran, kenapa plk anda (yg Islam ni) memperlekehkan hukum agama & mengiyakan yg bathil (aksi2 yg x sepatutnya) dengan gaya percakapan seolah2 amalan tersebut adalah apa yang anda praktikkan sehari2 (yang terang2 tidak mengikut syariat al-Quran & Hadith...nauzubillah) Ada hikmahnya untuk kita (umat Islam) ambil ikhtibar dari apa yg telah berlaku dan berharap agar pesalah2 tersebut menyedarinye jgk..

    Allah SWT berfirman, ”Dan, apa saja yang Rasulullah saw bawa kepada kalian, maka ambillah dan apa saja yang Beliau cegah kalian darinya, maka jauhilah.” (Al-Hasr:7).

    assalamualaikumm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah menjadi lumrah manusia di akhir zaman ini melacurkan diri secara tidak langsung. Dah le4 tak tutp aurat, siap buka sana sin untuk diselerai manusia-manusia lain. Mereka fkirkan itu satu trend masa kini, tapi mereka lupa itulah jalan yang dipilih ke NERAKA..sehingalah mereka insaf da TAUBAT, kan? Jika ada yg menyokong perlakuan mereka...mereka juga tergolong dalam golongan yang teraniaya..! Semoga Allah swt memberikan taufiq dan hidayah kepada kita semua.

      Delete
  40. lorrr....rasenyer skg dia dh bertudung....alhamdulillahhh....syukurr..doakan smoga tudung dia melekat selama2nyer yerr...sume org boleh berubah..selagi hidup, pintu taubat masih terbuka luas utknyerr....

    ReplyDelete
  41. muka tak cun, body tak cun, paha tak cun, ketiak berbalam-balam.. tu pun ada hati nak tayang kat orang... tak tahan... tak tahan...

    ReplyDelete
  42. Bajet stail omputeh!!! Tuihhh!!!

    ReplyDelete
  43. sebelum dan selepas sama jer, xtutup aurat jugak..hahaha xder beza pon

    ReplyDelete
  44. ORANG MALAYSIA X PENAH BOSAN DENGAN IMEJ BAJU KURUNG DAN TUDUNG..APE KO MEREPEK NI NANA TAKOT ORANG BOSAN??NANA KITORANG BOSAN LA TENGOK KO PAKAI PAKAIAN BOGEL JELA..RISAU X PANDANGAN KITORANG..HAISH TUHAN TU ADE JANGAN CAKAP NAK LEPAS DIRI JE NANA OI...JAGE2 ADE YANG MEMERHATI...HAHAHAHAHA...

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: