Tuesday, January 26, 2010

Pak Arab samseng

KUALA LUMPUR: Tunjuk lagak tidak ubah bagaikan di tanah air sendiri apabila dua kumpulan samseng Timur Tengah cuba mencetuskan pergaduhan ala kongsi gelap dengan bersenjatakan pisau pemotong daging, pisau Rambo dan pistol.

KUALA LUMPUR: Tunjuk lagak tidak ubah bagaikan di tanah air sendiri apabila dua kumpulan samseng Timur Tengah cuba mencetuskan pergaduhan ala kongsi gelap dengan bersenjatakan pisau pemotong daging, pisau Rambo dan pistol.


Kumpulan lebih 30 lelaki warga Timur Tengah terbabit didakwa bertindak ganas dengan cuba mencetuskan huru-hara antara dua kumpulan berasingan di pusat hiburan terkemuka di ibu kota, awal pagi semalam.


Bagaimanapun, tindakan pantas beberapa pengawal keselamatan berjaya menghalang pergaduhan terbabit daripada melarat menjadi kes bunuh.


Sumber polis berkata, pergaduhan antara dua kumpulan warga Timur Tengah itu dikesan berlaku di satu pusat hiburan terkemuka di Jalan Doraisamy lewat pagi semalam.


Dalam kejadian jam 2.45 pagi itu, kedua-dua kumpulan membabitkan lebih 30 pengunjung pusat hiburan terbabit bertengkar selepas dipercayai dalam pengaruh alkohol.

“Keadaan tegang itu menyebabkan pengunjung pusat hiburan berkenaan segera memaklumkan kejadian terbabit kepada pengawal keselamatan yang bertugas di premis itu.


“Bimbang sesuatu tidak diingini berlaku, beberapa pengawal keselamatan yang juga ‘bouncer’ pusat hiburan terbabit segera masuk campur selepas suspek mula bertumbuk di bahagian atas pusat hiburan berkenaan,” katanya.


Menurutnya, suspek dihalau keluar beberapa pengawal keselamatan dari premis berkenaan selepas bimbang keadaan menjadi tidak terkawal.


“Malangnya, kumpulan samseng warga asing berkenaan yang masih tidak berpuas hati terus menyambung pergaduhan di luar premis hiburan itu.


“Pada masa sama, seorang pengawal keselamatan di pusat hiburan terbabit ternampak seorang daripada kumpulan samseng terbabit mengeluarkan pisau Rambo dari dalam pakaian,” katanya.


Menurutnya, suspek yang sedang bergaduh itu kemudian menikam seorang daripada anggota kumpulan lawan.


“Lebih memburukkan keadaan apabila seorang lagi anggota kumpulan yang ditikam itu mengeluarkan pistol sebelum cuba melepaskan tembakan.

“Berikutan itu, pengawal keselamatan pusat hiburan terbabit sekali lagi masuk campur dan cuba meleraikan pergaduhan berkenaan berikutan bimbang ia bertukar menjadi kes bunuh,” katanya.


Menurutnya, kumpulan samseng berkenaan yang digertak akan dipanggil polis kemudian bertempiaran melarikan diri dari lokasi kejadian dengan menaiki kereta.


“Bagaimanapun, pengawal keselamatan yang berada di lokasi kejadian tidak pasti sama ada seorang lelaki Timur tengah yang ditikam itu cedera parah berikutan mangsa turut hilang bersama rakan lain.


“Susulan kejadian itu, pengawal keselamatan pusat hiburan terbabit yang mengecam nombor pendaftaran kereta seorang suspek membuat laporan di balai polis berhampiran.


Menurutnya, susulan itu polis menjalankan siasatan bagi mengenal pasti pemilik kenderaan pacuan empat roda terbabit sebelum mengesyaki ia disewa suspek dari rakyat tempatan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: