Monday, December 31, 2012

‘Ribut’ seni dunia 2012

TIDAKpernah padam, kontroversi dan fenomena merupakan rencah utama dunia hiburan antarabangsa. Bagai mengejar antara satu sama lain, isu kontroversi dan fenomena yang dibikin oleh warga seni antarabangsa sentiasa menarik perhatian khalayak.

KLIP video lagu Oppa Gangnam Style telah mencipta sejarah dunia seni antarabangsa apabila menjadi klip video pertama ditonton sebanyak satu bilion kali.


Fenomena tarian kuda
PENYANYI Korea Selatan, Psy atau nama sebenarnya Park Jae-sang mendahului carta impak fenomena tarian kuda Gangnam Style menerusi lagu Oppa Gangnam Style. Klip video lagu itu telah ditonton oleh satu bilion penonton di laman perkongsian video, YouTube sekali gus menjadikannya popular di seluruh dunia. Hanya menerusi satu lagu, Psy kini telah bernaung di bawah syarikat pengurusan yang sama dengan Justin Bieber, Mariah Carey dan Jennifer Lopez iaitu Island Records.

KATIE HOLMES dan Tom Cruise bercerai pada Jun lalu.


Penceraian Tom Cruise, Katie Holmes
BERITA perceraian aktor terkenal Tom Cruise dengan aktres Katie Holmes telah mengejutkan ramai pihak. Perkahwinan mereka nampak bahagia dengan kehadiran anak perempuan comel bernama Suri, 6. Namun, Holmes telah memfailkan perceraian pada Jun 2012 selepas enam tahun berkahwin dan menurut khabar angin kepercayaan Scientology yang dianuti Cruise menjadi punca utama penceraian itu. Perceraian ini merupakan yang ketiga buat Cruise dan yang pertama buat Holmes.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: