Saturday, December 29, 2012

27 menu baharu MFM

DAVID menunjukkan variasi menu baharu yang ditawarkan di rangkaian MF di seluruh negara.


RESTORAN makanan laut berkonsepkan gaya Amerika, The Manhattan Fish Market (MFM) telah sedekad beroperasi di Malaysia.
Sempena ulang tahun ke-10 tahun ini, restoran yang diinspirasikan daripada Fulton Fish Market, pasar ikan yang terkenal di New York, Amerika Syarikat itu memperkenalkan 27 menu baharu yang mampu memenuhi cita rasa penggemar makanan laut di negara ini.
Pengurus Operasinya, David Lee berkata, pengenalan menu baharu itu ialah sebagai penghargaan kepada pelanggan-pelanggan setia MFM selama ini.
Katanya, pihaknya mengambil masa hampir setahun untuk melakukan kajian di samping menghasilkan resipi unik yang disesuaikan mengikut masyarakat di negara ini.
"Biarpun ia masih mengekalkan konsep makanan barat, namun ia telah melalui proses penambahbaikan agar ia mampu memberi pengalaman menjamu selera yang lebih menarik kepada pelanggan.
"Pada masa yang sama, kami turut menekankan penggunaan makanan laut segar yang rata-ratanya diimport dari luar negara seperti Indonesia, Vietnam dan Itali," katanya.
Mengaplikasikan konsep makanan sihat dan segar tanpa berkompromosi soal keenakannya, David memberitahu, kesemua menu baharu itu dihidangkan melalui teknik masakan yang berbeza iaitu panggang, bakar, goreng, mereneh atau dibakar.
Tambah beliau, pelanggan boleh menikmati makanan pembuka selera seperti sate ikan chipotle, ikan panggang yang dihidangkan bersama sos chipotle dan coleslaw atau stu kupang bertomato yang dihidangkan bersama sos tomato berempah serta kepingan baguette.
Bagi mereka yang menggemari pasta boleh mencuba empat pasta makanan laut tersedia seperti scallop Americana, ole vongole, spageti tuna pedas, dan penne salmon berkrim.
"Bagi mereka yang menggemari ikan pula boleh mencuba spicy hot whole fish yang direnih dalam sup pedas dan panas bersama kekapis, sotong, lobak merah, saderi dan bawang.
"Bagi pilihan sajian lazat dan pelbagai pilihan pula, pelanggan boleh mencuba sate kupang kekapis dan ayam ikan kekapis daripada menu Triple Treats, di mana kesemua sajian ini disajikan dengan nasi bawang putih berempah dan sayur-sayuran untuk satu hidangan yang lengkap," jelasnya.
Pelanggan juga boleh mencuba beberapa hidangan premium seperti ikan kod panggang, dori masak keju dan salmon panggang yang ditawarkan pada harga berpatutan.
Pada perkembangan berkaitan, David berkata, pihaknya merancang untuk menambah tiga lagi cawangan MFM pada tahun hadapan.
"Setakat ini kami sudah mempunyai 18 cawangan di seluruh negara termasuk yang terbaharu di Wangsa Walk, Wangsa Maju, kira-kira dua bulan lalu.
"MFM kini semakin menjadi pilihan penggemar-penggemar makanan laut yang lazat dan segar dengan harga berpatutan," katanya.
Bagi keterangan lanjut berhubung promosi dan perkhidmatan yang ditawarkan MFM boleh layari www.manhattanfishmarket.com atau www.facebook.com/MFM.my atau hubungi talian 03-7842 6188.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: