LUAS PASARAN...Mazwan bersama produk kopi Hang Tuah yang bakal memasuki pasaran Korea, Jepun dan Timur Tengah.
Penerokaan pasaran baru itu dijangka mengukuhkan kedudukan jenama kopi ‘O’ Hang Tuah yang sebelum ini sudah pun menapak di Brunei, Indonesia, Thailand, China, Vietnam, Singapura, United Kingdom dan Ireland selepas 54 tahun berada di pasaran tempatan.
Pengurus Besarnya, Mazwan Noor berkata, pihaknya kini memberi tumpuan pada pasaran eksport kerana kopi ‘O’ Hang Tuah sudah mendapat tempat di kebanyakan pasar raya tempatan antaranya Sunshine, Econsave, Pacific, Jusco, Penama, Mydin, Tesco dan Carrefour.
Katanya, kekuatan yang ada pada jenama kopi Hang Tuah membolehkan syarikat berada di pasaran Hong Kong sejak tujuh tahun lalu selain mempunyai tempat di pasar raya Wellcome Superstore di negara berkenaan.
“Ia sekali gus membuktikan kopi Hang Tuah mempunyai kualiti diiktiraf di peringkat antarabangsa selain mematuhi etika Amalan Pengilangan Baik (GMP),” katanya ketika ditemui di kilang Industri Kecil dan Sederhana (IKS) Kubang Menerong, Tasek Gelugor, Pulau Pinang, baru-baru ini.
Kopi ‘O’ Hang Tuah hanya menggunakan bahan mentah semula jadi jenis robusta dan liberika dibawa masuk dari Indonesia dan Vietnam manakala kopi ‘3 dalam 1’ menggunakan kopi Arabica dari Colombia dengan mengekalkan rasa kopi sebenar iaitu kurang manis serta pahit.
No comments:
Post a Comment
Tinggalkan Komen Anda Sini: