Monday, August 8, 2011

Khaki pilihan jejaka moden


POTONGAN seluar khaki hijau kusam gaya tentera berpotongan sendat meningkatkan aura maskulin.


LUPAKAN seketika seluar jean kegemaran kerana jenama antarabangsa Dockers menawarkan sesuatu yang istimewa. Bagi golongan jejaka tempatan yang menyukai konsep fesyen kasual dan santai jangan ketinggalan mengunjungi butik Dockers untuk memiliki seleksi seluar khaki terbaharu koleksi Alpha Khaki.

Mula memperkenalkan koleksi seluar khaki di pasaran fesyen San Francisco, Amerika Syarikat (AS), pada tahun 1986, populariti jenama berkenaan semakin memuncak dan menjadi pilihan golongan jejaka. Lebih membanggakan, jenama Dockers telah melebarkan empayar butiknya di serata negara termasuklah di Malaysia.

Biarpun menyedari pengaruh seluar jean mendominasi kelompok lelaki di seluruh dunia, Dockers tetap teguh memasarkan koleksi seluar khaki yang merupakan signatur utama jenama itu. Ini disebabkan seluar khaki sesuai disarungkan oleh kelompok lelaki di negara sejuk ataupun cuaca panas dan lembap.

Lagipun pada hari ini, seluar khaki bukan sekadar item fesyen untuk digayakan sewaktu bersantai atau mengembara malah ideal dipakai ke acara semi formal.

Seluar berpotongan ringkas dengan ukuran panjangnya sehingga ke paras buku lali sememangnya membantu menyerlahkan penampilan segak si jejaka.


POKET yang dijahit kemas pada bahagian sisi memberi kelebihan pada pemakainya.


Menyorot sejarah kemunculan khaki atau khak dalam bahasa Parsi yang bermaksud berdebu, khaki pada asalnya ialah sejenis kain tebal berwarna kuning tua atau kuning gelap yang digunakan untuk membuat pakaian seragam polis atau tentera.

Sifat fabrik khaki yang tahan lasak dan berkualiti nampaknya telah memikat hati jenama Dockers untuk menghasilkan koleksi seluar yang bermutu.

"Seluar khaki jenama kami sudah lebih dua dekad di pasaran. Justeru, bagi mengelakkan pembeli bosan dengan koleksi sedia ada, maka para pereka kami sentiasa berusaha menghasilkan seluar khaki mengikut trend fesyen terkini.

"Buktinya koleksi terbaharu Alpha Khaki ini hadir dalam rekaan moden dan siluet bergaris serta potongan tirus yang sesuai dipakai ke pejabat, kuliah ataupun bersantai," jelas Pengarah Jenama Dockers Asean, Bobet Romualdo.


IMEJ tradisi khaki kini diberi sentuhan kontemporari yang bergaya melalui pilihan warna biru lembut dan merah.


Lebih menarik, seluar khaki Alpha Khaki Dockers tidak terhad pada warna kelabu dan abu-abu kuning. Para jejaka kini berpeluang bergaya dengan rona krim, biru gelap, merah, biru lembut, hijau lumut dan coklat tanah.

Selain menggayakan seluar Alpha Khaki bersama kemeja lengan panjang, ia juga sesuai dipadankan dengan baju-T dan jaket yang mengikut potongan badan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: