Tuesday, October 25, 2016

Cico Harahap Tidak Halang Anak Jadi Artis



Cico bersama anaknya Rindu Nur Fitrah.
PETALING JAYA: Pelakon Cico Harahap tidak menghalang jika anak perempuannya Rindu Nur Fitrah yang kini berumur tujuh tahun ingin menceburi bidang seni sama ada nyanyian atau lakonan.

Cico atau nama sebenarnya Ezzaq Farrouq Harahap Jamaludin, 39, berkata, dia melihat kanak-kanak itu sudah mula berani untuk bercakap dan menunjukkan minat dalam bidang seni.

"Dulu dia pendiam tapi sekarang saya lihat dia semakin berani dan mula menunjukkan rasa minat dalam seni.

"Saya tidak menghalang, malah sentiasa menyokong apa juga yang dia mahu. Kalau dia ingin masuk dalam industri seni saya tiada masalah dan bersedia untuk memberi bimbingan kepadanya," ujarnya.

Cico telah mendirikan rumah tangga dengan Nur Fuziani Abdullah pada 25 Februari 2008 di Songkhla, Thailand, namun bercerai pada 2010.

Hasil perkahwinan itu mereka mempunyai seorang anak perempuan, Rindu Nur Fitrah.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, Cico berkata, dia kini menghabiskan masa bekerja di taman-taman laut di negeri Terengganu.

Katanya, dia terpaksa berulang-alik antara Kuala Lumpur ke Terengganu setiap dua minggu bagi melihat keadaan anak dan ibunya penyanyi veteran Uji Rashid.

"Lakonan sudah semakin perlahan, saya banyak habiskan masa di Terengganu membangunkan taman-taman laut di sana.

"Anak saya dijaga oleh ibu saya di Kuala Lumpur, jadi jika ada kelapangan dua minggu sekali saya akan balik melihat mereka.

"Ibu pernah menyatakan hasrat untuk ikut pindah ke Terengganu, namun apabila difikir balik banyak kenangan manis kami di sini," ujarnya.

Ditanya tentang keadaannya membesarkan anak tanpa bantuan isteri, Cico berkata, dia berterima kasih kepada ibunya yang banyak membantu dalam menjaga anak perempuannya itu.

"Ibu saya banyak bantu dan jaga anak saya, hubungan kami tiga beranak memang rapat dan anak saya turut dimanjakan oleh neneknya," ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: