MOSCOW - RUSIA. Majlis perkahwinan anak kepada jutawan Rusia, Said Gutseriev, 28 dengan pelajar berusia 20 tahun, Khadija Uzhakhovs di Moscow minggu lalu dilaporkan menelan belanja sehingga  USD$ 1b (RM3.9b).
Majlis tersebut dihiburkan oleh penyanyi terkenal Jennifer Lopez dan Enrique Iglesias dan diadakan di sebuah restoran mewah di sini.
Pengantin turut mengenakan gaun perkahwinan yang dianggarkan bernilai  USD$25,000( RM98, 177) yang diimport khas dari Paris dan mempunyai berat 11 kilogram.
Pasangan itu diraikan oleh 600 tetamu yang dijamu dengan masakan eropah dan sushi serta kek perkahwinan lapan tingkat yang dihiasi bunga merah jambu.
Jutawan Mikhail Gutseriev adalah seorang Muslim kelahiran Kazakhstan yang mempunyai kekayaan bernilai USD$6.2b (RM24.3b),  menurut majalah Forbes.
Pengantin lelaki, Said dilahirkan pada tahun 1988 dan mendapat pendidikan di Harrow dan Universiti Oxford dalam bidang arkeologi dan geologi manakala pengantin perempuan merupakan pelajar tahun pertama di Moscow State University dalam bidang perubatan dan pergigian.