Wednesday, March 30, 2016

Jumpa Beg Penuh Duit, Tukang Sapu Jujur Sunway Lagoon Dipuji Netizen





APA yang anda akan lakukan jika terjumpa sejumlah wang depan mata? Bukan setakat seringgit dua tetapi nilainya hampir 10 ribu ringgit, macam-macam boleh dilakukan dengan wang sebanyak itu bukan?

Kejadian yang dikongsikan di Facebook Sunway Theme Parks Community ini menjadi topik hangat, di mana seorang wanita berbangsa India yang merupakan pekerja di taman tema air Sunway Lagoon menjumpai dompet berisi wang.
Foto: FacebookFoto: Facebook
Pekerja yang dikenali sebagai Paruvathy, mendapati di dalamnya terdapat sejumlah wang iaitu RM1,850 dan Riyal 7,244 selain tiga pasport lantas bergegas menyerahkannya kepada pihak pengurusan untuk dipulangkan kepada pemiliknya.
Dompet berkenaan kemungkinan besar milik pelancong dari negara Arab yang datang berkunjung ke situ.
Foto: FacebookFoto: Facebook
Foto: FacebookFoto: Facebook
Rata-rata netizen memuji sikap makcik Paruvathy dan pujian memang harus diberikan atas sikap jujurnya yang sedikit pun tidak terlintas mahu mengambil wang dari dompet tersebut.
Disebabkan tersentuh dengan kejujurannya ramai menggesa agar majikan Parvathy memberikan sesuatu sebagai penghargaan dan ada juga yang berhasrat mahu memberikannya wang sendiri sebagai hadiah.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: