Monday, June 23, 2014

Mafarikha Mahu Misha Omar Nyanyi Lagu Ciptaannya


Mafarikha kini aktif mencipta lagu.
PETALING JAYA: Penyanyi yang dikenali menerusi program Vokal Bukan Sekadar Rupa iaitu Mafarikha menyimpan impian untuk memberi sebuah lagu ciptaanya kepada penyanyi terkenal Misha Omar.

Mafarikha atau nama sebenarnya Mafarikha Akhir, berkata, Misha mempunyai keistimewaan tersendiri dan memiliki suara lunak yang bersesuaian dengan lagu-lagu balada ciptaannya.

“Selepas program Vokal Bukan Sekadar Rupa, saya banyak mencipta lagu dan sehingga kini ada lebih 20 buah lagu dalam koleksi saya.

“Impian saya ialah lagu ciptaan saya dinyanyikan oleh artis kegemaran iaitu Misha Omar dan ada lagu-lagu saya yang memang bersesuaian dengan suara dia,” katanya kepadamStar Online.

Dalam pada itu, Mafarikha berkata, dia turut memberikan lagu-lagu kepada mana-mana artis baharu yang meminta lagu ciptaannya.

Selain lagu Tolonglah nyanyiannya yang kini menjadi lagu tema kepada drama Cerita Cinta Kita

di TV3, Mafarikha turut mencipta lagu untuk penyanyi Sharifah Zarina berjudul Mengharap Cinta.

Sementara itu, Mafarikha berkata, dia sering mendapat ilham mencipta sesebuah lagu ketika sedang memandu.

“Saya selalu dapat ilham ketika memandu, jadi bila saya memandu saya tidak akan dengar radio.

“Bila dapat ilham saya akan rakam di telefon bimbit terlebih dahulu supaya tidak lupa,” ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Mafarikha kini bernaung dibawah syarikat rakaman Alibi Music.

Jelasnya, aktiviti seninya kini lebih tersusun dibawah pengurusan syarikat rakaman tersebut.

“Kini laluan saya lebih jelas, pihak Alibi ada cara dan strategi sendiri untu bawa saya dalam industri ini,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: