Wednesday, October 31, 2012

Taufan Sandy : Liyana Jasmay & Juliana Evans Selamat

PETALING JAYA: Dua artis popular tanah air iaitu Liyana Jasmay dan Juliana Evans yang kini menyambung pelajaran New York dan Michigan, Amerika Syarikat berada dalam keadaan selamat ketika bencana alam Taufan Sandy melanda negara itu.
Kedua-dua artis itu menerusi laman Twitter milik mereka menyatakan perasaan bimbang dan berkongsi pengalaman berhadapan dengan keadaan tersebut.
Menurut Liyana Jasmay yang sedang menyambung pelajaran jangka pendek dalam jurusan pengarahan lakonan di New York Film Academy, situasi di tempatnya sangat buruk dengan angin yang kuat.
Bagaimanapun, dia memberitahu berada dalam keadaan baik dan kawasan kediamannya terletak di zon selamat.
Antara petikan dari Twitter milik Liyana Jasmay
"Keadaan sangat buruk, Taufan Sandy dijangka akan melanda kawasan ini, namun rumah saya berada dalam zon selamat, saya harap semuanya akan selamat.
"Angin kuat, nak masak awal-awal takut bekalan elektrik terputus, sangat risau dan berdoa kepada Allah sahaja," tulisnya pada Isnin.
Namun tiada sebarang perkembangan terbaru dari Liyana menerusi kemas kini terakhir pada petang Isnin lalu memberitahu bekalan elektrik terputus.
Sementara itu, Juliana Evans juga turut mengemas kini status Twitternya dengan mengatakan kawasan kediamannya di sana berada dalam keadaan baik.
"Saya berada dalam keadaan selamat di sini, berdoa semoga semuanya selamat, Insya-Allah.
"Cuaca di sini agak teruk dan hujan, namun saya dengar taufan itu tidak melanda daerah Michigan, Alhamdulillahlah," tulisnya pada Rabu.
Juliana menyambung pengajian dalam jurusan Komunikasi Massa di Universiti Michigan.
Twitter milik Juliana Evans
Menurut kenyataan Wisma Putra yang dikeluarkan pada Selasa, kira-kira 1,200 pelajar Malaysia berada di kawasan terjejas.
Jabatan Pelajar (kedutaan) telah berhubung dengan Pejabat Pelajar Antarabangsa di universiti-universiti di kawasan itu untuk memastikan tindakan sewajarnya diambil bagi memastikan keselamatan pelajar.
Bagaimanapun, Kedutaan Besar Malaysia di Washington dan Konsulat Jeneral Malaysia di New York melaporkan tidak menerima apa-apa laporan rakyat Malaysia dalam bahaya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: