Tuesday, October 30, 2012

Manisan jadi pelengkap Natal

STARBUCKS memperkenalkan seleksi kek cawan dan kek potong yang enak sempena menyambut keriangan Hari Natal.


KRISMAS bersama manisan bukan sesuatu yang asing buat mereka yang menyambut perayaan tersebut. Sambutan Krismas tentunya meninggalkan kenangan indah apabila seisi keluarga dapat berkumpul sambil menikmati sajian lazat dan manisan istimewa.
Bagi memenuhi keperluan itu, Starbucks menyediakan pelbagai hidangan manisan sempena sambutan Krismas pada Disember 2012.
Bertempat di Starbucks cawangan Taman Tun Dr. Ismail Kuala Lumpur, sekumpulan petugas media telah menyertai bengkel gubahan kek cawan anjuran kedai kopi yang mempunyai jaringan terbesar di dunia itu.
Para peserta didedahkan dengan teknik menghias manisan dan rangkaian produk terbaharunya.
Starbucks buat kali pertama tampil dengan kelainan kerana mereka tidak lagi tertumpu kepada minuman berasaskan kopi mahupun sandwic berintikan tuna dan kepingan daging.
Sebaliknya, Starbucks menampilkan lapan jenis manisan baharu berupa kek cawan dan kek potong.
Dengan saiz yang sederhana dan hiasan krim keju yang ringkas, percaturan Starbucks sempena Krismas itu dipercayai mampu menambat hati penggemar manisan.
Empat perisa kek cawan dan empat jenis kek potong itu akan mula dijual bermula 6 November ini sehingga awal Januari 2013.
Bagi menambahkan lagi keceriaan Hari Natal buat penggemar keju, nikmati tiga perisa kek cawan yang diadun dengan campuran keju iaitu black forest, choc cheese minty dan caramel green tea.
Sementara itu, bagi penggemar kek buah pula, lima jenis kek diperkenalkan iaitu carrot coconut christmas, orange poppy seed, kek badam cokelat, prun dan kek buah Inggeris yang hanya dijual pada Hari Natal ini.
Kesemua adunan kek itu padat dengan campuran potongan buah-buahan kering dan teksturnya dapat dirasai sehingga ke gigitan terakhir.
Menurut Pengarah Urusan Berjaya Starbucks Coffee, Sydney Quays, Krismas selalunya disambut dengan gembira. Justeru, mereka mengambil pendekatan itu dengan memperkenalkan manisan pada tahun ini.
"Kita mahu mereka ceria sewaktu perayaan. Ini bukan sahaja sesuai sebagai juadah perayaan, malah sesuai dijadikan buah tangan ketika berkunjung ke rumah saudara-mara," katanya.
Kombinasi rasa manis daripada sebiji kek cawan dan pahit daripada secawan kopi pastinya menjadi pelengkap untuk sambutan Krismas pada tahun ini.
Pada harga serendah RM5.50 untuk sebiji kek cawan, manisan ini boleh didapati di cawangan-cawangan Starbucks seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: