Wednesday, October 31, 2012

Polis temui semula rim sport curi


MOHD. ADNAN (kanan) bersama pegawainya menunjukkan rim sport kereta yang ditemui semula pada sidang akhbar di Shah Alam semalam.


SHAH ALAM – Polis menemui semula 1,777 daripada 1,844 unit rim sport kereta buatan China yang dicuri sekumpulan penjenayah selepas menahan tiga suspek di sebuah restoran di Jalan Meranti Jaya, Puchong Isnin lalu.
Kesemua rim sport itu ditemui setelah soal siasat dijalankan ke atas suspek berumur antara 27 hingga 48 tahun sebaik sahaja mereka ditahan pada pukul 12.15 malam.
Antara jenis rim sport buatan China adalah Speed dan KR II.
Sebanyak 1,581 unit rim sport dijumpai di dalam sebuah lori kontena berwarna biru di kawasan Putra Perdana pada pukul 3 pagi hari yang sama dan hampir dua jam kemudian, 196 unit lagi ditemui di sebuah kedai aksesori kereta di Batu Caves.
Turut ditemui semula sebuah kontena yang dilarikan penjenayah terbabit di Taman Kinrara pada pukul 2.30 petang hari yang sama.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah berkata, siasatan dijalankan selepas sebuah kontena mengandungi 1,844 unit rim sport bernilai RM174,285 yang diletakkan di Bukit Puchong hilang pada 18 Oktober lalu.
Menurutnya, keesokan harinya, seorang pekerja syarikat menjual barang tersebut membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: