Wednesday, October 31, 2012

AIM19 : Aznil & Adibah Noor Janjikan Gaya Bersahaja

Gandingan mantap pengacara AIM 19 dari kiri; Aznil Nawawi, Adibah Noor, Dahlia Shazwan dan Awal Ashaari.
KUALA LUMPUR: Pasangan pengacara Anugerah Industri Muzik (AIM) ke-19 iaitu Aznil Hj Nawawi dan Adibah Noor bakal mempertaruhkan gaya bersahaja dan usik-mengusik dalam menerajui acara itu pada 17 November depan.
Menurut Aznil yang julung kali bergandingan dengan Adibah, dia bersedia untuk menampilkan kelainan pada kemunculannya bagi mengekalkan prestij anugerah seiring dengan 19 tahun usia penganjurannya.
"Sesuatu yang baru perlu kami perkenalkan selepas 19 tahun AIM dianjurkan. Saya kira untuk tempoh itu, penggiat seni dan penonton juga sudah matang untuk melihat perjalanan majlis yang selaras dengan prestijnya.
"Kita sering ambil jalan mudah (penganjuran) dengan membariskan pelawak sebagai hos bagi menceriakan suasana.
"Sudah tiba masanya tugas itu digalas oleh pengacara yang sebenar dan di situlah cabaran kami untuk mengacara dan menjaga momentum majlis agar tidak lesu dan hambar," katanya.
Aznil berkata demikian ketika ditemui mStar Onlinedi sini pada Selasa selepas sidang media pengumuman pengacara dan persembahan artis pada malam anugerah nanti.
Sebahagian daripada artis dan individu terliat dalam AIM 19 pada tahun ini.
Malam anugerah yang bertemakan "Black & White Glam Glitz" itu akan diadakan pada 17 November depan di Stadium Malawati, Shah Alam, dekat sini.
Siaran langsung anugerah akan disiarkan bermula pukul 9 malam di Astro Ria (saluran 104) dan Mustika HD (saluran 134).
Ia bermula dengan acara Karpet Glamor yang disiarkan pada pukul 8.30 malam kendalian Awal Ashaari dan peserta On Air, Dahlia Shazwan.
Katanya, keutamaan yang diberikan pada malam itu adalah untuk mengawal perjalanan majlis dan penyampaian anugerah agar tidak meleret seperti yang kerap berlaku.
Jelas Aznil, beberapa kesilapan dilakukan para penyampai anugerah seperti bergurau-senda secara berlebihan dan meleret atau beraksi bingung ketika di pentas menjejaskan kelancaran acara.
"Pada kali ini, kami mahu mengawal kekurangan itu dengan muncul bersama setiap kali penyampai anugerah mahu menyampaikan trofi."Nadi majlis terletak pada kami. Kami perlu bijak mengimbanginya agar ia ceria dan tidak meleret. Ia akan melibatkan usikan dan gurauan ringkas dalam menjaga momentum majlis," katanya.
Ditanya tidakkah pendekatan itu dilihat seolah-olah dia mahu mendominasi acara, Aznil berkata, perkara itu tidak timbul kerana ia bertujuan untuk menjaga perjalanan majlis mengikut aturan masa dan pengisian yang ditetapkan.
"Bukan saya mahu mendominasi AIM tetapi bagi mengelakkan kesilapan dan kekalutan yang sering kita lihat pada sesebuah anugerah daripada berulang.
"Kita tidak mahu AIM dilihat seperti anugerah santai dan tidak serius kerana ia berprestij dan sudah mencecah 19 tahun," katanya.
Dalam pada itu, Adibah berkata, keserasian yang mereka miliki walaupun tiada pengalaman mengacara bersama sebelum ini memberikan keyakinan tugas itu mampu dilaksanakan dengan baik kelak.
"Saya percaya keserasian antara kami akan memudahkan lagi tugas mengendali AIM walaupun ini adalah pertama kali kami digandingkan.
"Gaya usik-mengusik dan spontan yang kami pertaruhkan itu akan memberikan kelainan dan mengawal momentum acara," katanya yang sudah empat kali mengacarakan AIM.
Antara barisan artis yang akan membuat persembahan adalah Datuk Siti Nurhaliza & Hafiz, Shila Amzah, Stacy, kumpulan May, Lefthanded, Klangit, Forteen, GX4, Mojo, One Nation Emcees dan Jimmy Palikat.
Ia turut. diserikan barisan penyampai antaranya Datuk Hattan, Dr Fazley, Nora Danish, Siti Sarah, Yassin dan Heliza Helmi.AIM 19 mempertandingkan 16 kategori.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: