Tuesday, October 30, 2012

Proton, Honda setuju kerjasama


PERSETUJUAN kerjasama antara Proton dan Honda akan turut melibatkan pengeluaran produk baharu dan perkongsian kemudahan.


KUALA LUMPUR - DRB-HICOM Bhd. (DRB-HICOM) mengumumkan anak syarikatnya, Proton Holdings Bhd. (Proton) telah memeterai persetujuan kerjasama dengan Honda Motor Co. Ltd. (Honda) untuk meneroka peluang dalam bidang peningkatan teknologi, pengeluaran rangkaian produk baharu, perkongsian platform dan kemudahan.
Dalam kenyataannya ke Bursa Malaysia, DRB-HICOM berkata, persetujuan itu menandakan potensi kerjasama strategik jangka masa panjang dengan Honda.
"Mempunyai syarikat automotif global terkemuka dan kukuh seperti Honda sebagai rakan strategik asing akan menyediakan peluang bagi Proton dan Kumpulan DRB-HICOM untuk berkembang sebagai pengeluar produk tulen (OEM).
"Usaha sama ini akan memberikan impak positif kepada Proton dan DRB-HICOM untuk jangka panjang," katanya di sini semalam.
Tambah kenyataan itu, persetujuan kerjasama tersebut akan terus berkuat kuasa sehingga pelaksanaan perjanjian akhir untuk mewujudkan cadangan kerjasama, kecuali apabila kedua-dua pihak terlibat bersepakat bersetuju untuk tidak meneruskan persetujuan kerjasama berkenaan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: