Tuesday, December 27, 2011

Simpan,simpan sayang 2011




RUANGAN Oh Koleksiku menyaksikan pelbagai hobi dan koleksi menarik rakyat Malaysia yang ditemui sepanjang 2011 ini.

Ada yang mengabadikan minat yang mendalam terhadap artis pujaan seperti Datuk Syarifah Aini dan Elvis Presley dengan mengumpul segala artikel, barangan, baju yang berkaitan dengan artis pujaan mereka.

Ada juga yang fanatik terhadap watak-watak kartun yang diikuti sejak dari kecil seperti Transformer, Hello Kitty, Doraemon, The Masked Rider, Naruto dan bermacam-macam lagi sehingga sanggup mengikat perut demi memenuhi ruang bilik mereka dengan produk kegilaan mereka itu.

Malah, ramai juga yang sanggup menjelajah pelosok kampung untuk mendapatkan barang-barang antik yang makin pupus dan turut ke serata dunia untuk memburu barangan-barangan unik mewakili setiap negara.

Berikut adalah antara koleksi yang menarik pernah dipaparkan oleh Oh Koleksiku sepanjang tahun ini.

Barangan rock Barat

EFFENDI Zahari meminati muzik rock terutamanya dari Barat seperti legenda genre country, Alan Jackson dan Garth Brooks sejak berbelas tahun lalu dan membuat keputusan terus mengabadikan minatnya itu sehingga sekarang dengan membina personaliti menyerupai rocker pada zaman itu.

Lelaki berusia 31 tahun mempunyai pelbagai koleksi yang terdiri daripada baju T, jaket, kasut, aksesori, tali pinggang, sapu tangan, cakera padat video (VCD), cakera padat (CD) dan seluar jean yang mengutamakan kriteria klasik.

Tidak kisah dipandang pelik saat menggayakan Stail vintaj dan barangan kulit setiap kali melangkah kelur dari rumah, dia selesa dengan personaliti ciptaannya iaitu menyukai satu gaya yang sederhana dan tidak berubah mengikut masa dan cara klasik yang dipertahankan itu telah sebati dan cukup selesa untuk diketengahkan.

Disebabkan minatnya yang mendalam itu, ada barangan yang diminati ditempah. Ke merata ceruk termasuk ke luar negara, dia sanggup berhabis duit untuk mendapatkan barangan yang diminatinya itu.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: