Tuesday, June 7, 2011

Twilight kuasai Anugerah Filem MTV 2011




LOS ANGELES 6 Jun – Filem francais mengenai puntianak, Twilight terus mengungguli Anugerah Filem MTV 2011 semalam.

Buat tahun ketiga berturut-turut, filem percintaan puntianak itu dinamakan sebagai filem terbaik di majlis anugerah di Universal City di sini.

The Twilight Saga: Eclipse yang mendapat lapan pencalonan dalam majlis tersebut, meraih lima anugerah termasuk dua pelakon utamanya, Robert Pattinson dan Kristen Stewart masing-masing dianugerahkan Persembahan Pelakon Lelaki Terbaik dan Persembahan Pelakon Wanita Terbaik.

Pattinson dan Steward yang sedang bercinta juga memperolehi anugerah Ciuman Terbaik yang menyaksikan pelakon lelaki itu memberikan satu ciuman di dahi seorang lagi pelakon utama filem francais tersebut, Taylor Lautner ketika menerima trofi berbentuk bertih jagung berkenaan.

Pattinson bersama Bryce Dallas Howard dan Xavier Samuel turut menerima anugerah Aksi Pertarungan Terbaik melalui The Twilight Saga: Eclipse.

Muka baru dalam industri perfileman Hollywood, Chloe Grace Moretz, 14, pula memperoleh dua anugerah melalui filem komedi superhero, Kick Ass.

Moretz menerima anugerah Bintang Baru dan Biggest Badass Star (Bintang Paling Hebat Dalam Situasi Sukar) yang menyaksikan dia menewaskan Alex Pettyfer (I Am Number Four), Jaden Smith (The Karate Kid), Joseph Gordon-Levitt (Inception) dan Robert Downey Jr. (Iron Man).

Anugerah berkenaan yang ditentukan melalui undian peminat secara dalam talian, turut menyaksikan penyanyi remaja, Justin Bieber memenangi anugerah Saat Terhebat bagi filem mengenai penganjuran konsertnya, Never Say Never.

Anugerah Ungkapan Terbaik Dalam Filem dimenangi oleh pelakon cilik, Alexys Nycole Sanchez dengan ungkapan I want to get chocolate wasted daripada filem Grown Ups.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: