Sunday, June 12, 2011

Minyak aroma terapi


Minyak aroma terapi bertindak efektif ketika melakukan urutan.


RAMAI yang merungut kehangatan hubungan intim semakin lesu apabila usia meningkat

Sekiranya keadaan ini menjadi masalah yang boleh merenggangkan hubungan mesra suami isteri, adakah anda mengambil langkah yang sewajarnya untuk memperbaikinya sebelum terlambat?

Berjalan sambil berpegang tangan, menonton wayang, makan malam romantik yang diterangi cahaya lilin bukan terhad kepada pasangan muda-mudi.

Tetapi, ia juga patut diamalkan oleh pasangan yang telah lama menjalani kehidupan berumah tangga kerana ia boleh merapatkan kemesraan di antara pasangan.

Isyarat dan bahasa tubuh juga boleh digunakan untuk menyampaikan rahsia tersirat kepada pasangan. Cara yang lebih romantik menggunakan minyak aroma juga dapat menambat hati pasangan.

Tumbuhan seperti lavender, mawar, violet, lili dan banyak lagi akan dikeringkan serta ditampal mengikut kategori masing-masing bersama label kecil untuk membezakan antara satu jenis dengan yang lain.

Kini wangian seperti ini hadir dalam pati minyak yang menggabungkan khasiat 100 peratus pati minyak dengan bahan-bahan semula jadi bagi penjagaan holistik untuk merangsang kepekaan deria dan kesihatan kulit.

Dikenali sebagai minyak aroma terapi, ia merupakan rawatan melalui bau yang menggunakan beberapa titisan minyak pati tumbuhan.

Awet muda

Rawatan menggunakan minyak pati tumbuhan tertentu boleh menjadikan seseorang individu awet muda dan melambatkan proses penuaan di samping memberi kesan positif pada emosi dan psikologi mereka.

Terbaru daripada Sun Fabulous Sdn Bhd, minyak aroma terapi, Soulmate khusus untuk mengeratkan hubungan seks suami isteri.

Menurut Eksekutif Penyelidikan Sun Fabulous, Norehan Kasim, lilin vanila yang dinyalakan sebelum melakukan seks dapat mencipta suasana romantik.

Sains pula menunjukkan aroma terapi bekerja dan memberi haruman berbeza di dalam bilik tidur sehingga memberi rangsangan kepada suami atau isteri.

"Justeru memahami keadaan pasangan yang sudah berkahwin dan mengalami pasang surut hubungan seks, kami di Sun Fabulous mencipta formula atau rawatan alternatif menerusi minyak aroma terapi. Syarikat kami mengeluarkan Soulmate khusus untuk lelaki dan wanita yang mempunyai peranan berbeza.

Bagi wanita, minyak aroma dikatakan dapat mengawal perubahan emosi ketika datang haid atau menopaus. Jika wanita yang menopaus digalakkan melakukan terapi pindahan hormon iaitu HRT (Hormone Replacement Therapy) tetapi kami dapat membantu anda hanya dengan minyak aroma terapi. Hanya sapu di bahagian sulit wanita, ia akan merangsang seluruh sistem badan menjadi lebih stabil dan tenang," ujarnya.

Selain itu, Norehan memberitahu, minyak aroma terapi Soulmate ini membantu mengekalkan awet muda dam menganjal kulit wajah.

"Kandungan zat di dalam minyak pati ini akan memasuki ke dalam sistem aliran darah dan bergerak ke organ-organ dalaman kita. Sebahagian besar minyak tersebut mempunyai kebaikan terapeutik dengan organ tertentu atau sistem badan. Sebagai contoh, minyak mawar mampu menyingkirkan kesan tonik pada rahim. Selain itu, zat-zat di dalam minyak tersebut akan bergerak ke uterus dan membantu dalam penyembuhan rahim," tambahnya

Bagi golongan lelaki, aroma terapi Soulmate berfungsi untuk merangsang lelaki dan efektif ketika mengadakan hubungan seks.

Sebagai pengguna minyak aroma terapi ini, Fairos Osman, 43 merasakan perubahan terutama ketika mengadakan hubungan seks bersama isterinya.

"Isteri saya turut merasakan perubahan. Saya lebih bertenaga dan isteri dapat mencapai kepuasan yang sama seperti saya ketika mengadakan hubungan seks. Apa yang paling saya suka ialah minyak ini tidak mempunyai bau yang menyakitkan hidung tatapi aromanya lebih tenang dan romantik. Setiap pagi saya akan menggunakan minyak aroma untuk anti penuaan untuk keanjalan wajah. ramai yang menegur wajah yang kini lebih tegang dan segar," ujar bekas ahli bina badan ini.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: