Monday, November 1, 2010

Pitam lihat rumah dilanda ribut


BEGINILAH keadaan rumah Maznah selepas dilanda ribut di Kampung Padang, Pengkalan Balak, Masjid Tanah semalam.


ALOR GAJAH – Seorang suri rumah yang hendak mengerjakan solat Asar, pitam apabila rumah yang didiami dipukul ribut di Kampung Padang, Pengkalan Balak disini semalam.

Nasib baik dalam kejadian pukul 4.50 petang itu, suri rumah tersebut, Maznah Abdul, 42, dan dua anaknya yang berada di halaman rumah tersebut tidak mengalami kecederaan.

Cerita Maznah, sebelum ribut selama 10 minit itu berlaku, dia sedang berada di dalam bilik air untuk mengambil wuduk bagi menunaikan solat Asar.

‘’Ketika berada di dalam bilik air, saya terdengar bunyi deruan angin kuat serta dentuman kuat tetapi bukan dentuman petir,’’ ceritanya ketika ditemui semalam.

Kata Maznah, belum pun sempat selesai wuduk, tiba-tiba anak bongsunya, Zairi Zulkifli, 9, memanggilnya dalam keadaan cemas.

Cemas dengan panggilan anaknya itu, Maznah kemudian terus keluar dari bilik air dan terus ke bahagian belakang rumah.

‘’Selepas keluar, saya pitam sebentar melihat keadaan rumah yang musnah teruk dengan kepingan atap bertaburan terutama di bahagian ruang tamu.

‘’Syukur anak saya yang sedang bermain di belakang rumah tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kejadian tersebut,’’ katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: