Sunday, November 28, 2010

Drama Terbaru 'Baby Bonus' Di Ntv7

Felicia Chin, Leroy Chng dan Xiang Yun dalam Baby Bonus.

PETALING JAYA: Drama Baby Bonus, sebuah cerita yang menyentuh hati akan dikeudarakan di ntv7, mulai 1hb Disember, setiap Isnin hingga Jumaat, pada jam 6 petang.

Kehidupan Li Ping lakonan Felicia Chin terjerumus ke kancah maksiat akibat bergaul dengan mereka yang berkelakuan tidak senonoh.

Namun kehadiran bayi lelakinya, Olympic (Leroy Chng) kembali membawa makna dalam hidupnya.

Drama siri yang mempunyai 23 episod ini mengisahkan Li Ping, yang berasal dari keluarga yang berpecah belah.

Leroy Chng dan Apple Hong.

Ibu Li Ping, Huang Mei Ling (Xiang Yun) melarikan diri dari rumah dan membawanya sekali untuk bebas dari cengkaman ayahnya, Ah Nan (Richard Low) yang suka mendera mereka berdua.

Li Ping yang dibesarkan dalam suasana yang kurang baik, membuat keputusan terburu-buru untuk berhenti belajar dan akhirnya menjadi ibu tunggal.

Li Ping yang menganggur sering kali menganggap anaknya, Olympic, sebagai bebannya dan selalu meninggalkannya dalam jagaan jirannya, Lee Jia Cheng (Tay Ping Hui).

Li Ping pula akan sibuk dengan permainan snuker untuk mendapatkan “nafkah”. Jia Cheng yang bekerja di sebuah kedai perabot milik Zheng Fa Cai (Zhu Hou Ren), merupakan seorang yang bertimbang rasa yang sering kali membantu menjaga Olympic dan menyayanginya dengan sepenuh hati.

Jia Cheng juga mempunyai perasaan terhadap anak perempuan majikannya, Xiao Yang (Jesseca Liu).

Tay Ping Hui dan Felicia Chin.

Li Ping bukan sahaja menemui kesukaran dalam menyarai dirinya dan anaknya, tetapi juga banyak berhutang.

Apabila mendapat tahu bahawa Fa Cai merupakan teman dahulu ibunya, Li Ping cuba untuk menjual Olympic kepadanya untuk melangsaikan hutangnya.

Fa Cai yang menginginkan seorang cucu untuk sekian lama, meletakkan kepercayaannya kepada Li Ping yang dianggap seperti anak perempuannya dan Olympic pula cucunya.

Kedua-dua Mei Ling dan Jia Cheng yang kemudiannya mendapati bahawa Li Ping telah menjual Olympic kepada keluarga Zheng, berasa kecewa dengan tindakannya dan memutuskan untuk tidak menghiraukannya lagi.

Dalam usaha untuk mendekati cucunya, Mei Ling memberanikan dirinya untuk memasuki keluarga Zheng dan menjadi pengasuh Olympic. Kemunculan Mei Ling dan Olympic bakal mengubah kehidupan keluarga Zheng.

Anak Fa Cai, Guo An yang tidak menyukai kanak-kanak dan belum lagi mempunyai anak, terpaksa untuk mengambil Olympic sebagai anaknya di atas permintaan ayahnya itu.

Keputusan Guo An memaksanya untuk berdepan dengan bantahan isterinya, Angel (Apple Hong), yang kemudiannya memutuskan untuk meninggalkan keluarga Zheng, yang sekaligus meletakkan hubungan di antara suaminya dalam ujian.

Fa Cai yang mempunyai nasib yang sama seperti anaknya itu, dipersalahkan isterinya Bao Yin (Lin Mei Jiao) yang salah faham terhadap hubungan suaminya dengan Mei Ling dan justeru itu meninggalkan rumah keluarga Zheng.

Dalam pada itu, Li Ping yang mulai menyesal atas tindakannya selepas dilarang daripada menjengkuk Olympic, membuat keputusan untuk mengubah dirinya.

Dia mulai mencari beberapa kerja dengan harapan untuk menebus kembali Olympic daripada keluarga Zheng dengan duit yang dicarinya sendiri.

Dalam keadaan huru-hara dalam keluarga Zheng, bekas suami Mei Ling, Ah Nan mengambil tindakan untuk menculik Olympic dan kemudiannya memeras ugut Fa Cai.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: