Monday, November 29, 2010

Diana takut rancang soal kahwin


DIANA enggan meletakkan tarikh perkahwinan dalam jadual hidupnya.


SELAGI bernama manusia, pasti setiap hati berdetik untuk menamatkan zaman bujang dan merancang detik-detik sejarah itu dengan baik agar semuanya berjalan dengan lancar. Bagaimanapun buat gadis manis bernama Diana Danielle, dia takut untuk merancang soal perkahwinan dirinya.

Diana yang ditemui ketika sambutan hari ulang tahun kelahirannya yang ke-19 di Musa Fashion & Dine, Avenue K, Ampang, Kuala Lumpur baru-baru ini memberitahu bahawa dia tidak pernah pun menetapkan tarikh hari bahagianya.

Jelas pemilik nama sebenar Diana Danielle Danny Beeson itu, dia tidak mahu merancang kerana tidak mahu terlepas cakap. Ada kegusaran dalam hatinya memikirkan sesuatu yang masih lagi jauh dalam perancangan hidup yang dilaluinya kini.

“Banyak perkara yang berlaku sebelum ini membuatkan saya lebih berhati hati.

“Mungkin saya akan kahwin esok, siapa tahu? Tetapi saya memang tidak ada perancangan untuk berkahwin Januari seperti yang dicakapkan umum. Kerana semua perkara ini melibatkan jodoh,” kata pelakon yang pernah dikhabarkan kelihatan keluar bersama pelakon dan pengarah, Farid Kamil. Bukan hanya kelihatan berdua, mereka juga dikatakan intim dan dilihat seperti merpati dua sejoli.

Pelakon dan penyanyi yang baru menghabiskan program persediaannya dalam jurusan Biosains di Universiti Nottingham, Semenyih, Selangor berkata, dia bimbang jika terlalu awal membuat perancangan kerana tidak tahu apa apa yang bakal terjadi kelak.

“Saya paling takut buat perancangan. Tidak pernah meletakkan sasaran tentang kahwin,” luah pelakon utama filem Magika ini. Mungkin juga faktor usia membuatkan dia masih lagi berjauhan dengan perancangan tersebut.

Dalam majlis yang diadakan sehari sebelum tarikh lahirnya pada 22 November 1991, 100 peminat daripada laman peminat Diana di Facebook telah dipilih bersama-sama menyambut hari kelahirannya.

Tambah Diana lagi, dia terkejut dan terharu kerana terdapat peminatnya dari Singapura, Kelantan, Sabah dan Sarawak yang sanggup hadir pada malam tersebut.

“Pada mulanya saya ingat yang datang hanyalah dari kawasan sekitar Kuala Lumpur sahaja tetapi ada yang datang dari jauh rupanya.

“Mereka buat saya terkejut dan sangat gembira kerana dapat meraikan hari lahir saya,” senyumnya.

Jelas Diana lagi, majlis itu telah dirancang kira-kira dua minggu sebelum ia berlangsung.


MENYANYIKAN lagu Sinaran nyanyian asal Sheila Majid sebagai tanda penghargaan buat peminat yang sentiasa menyinar dalam hati sanubarinya selama ini.


“Semuanya diuruskan oleh peminat. Pemilihan mereka dibuat berdasarkan kuiz slogan yang diadakan di Fan Page Facebook saya.

“Sebenarnya saya rasa lebih bermakna kerana dapat memberi peluang kepada peminat untuk menyambut hari lahir saya,” katanya.

Jujurnya, sebelum ini, dia kurang gemar untuk menyambut hari jadinya.

“Tetapi acara hari ini membuatkan saya berasa untuk mengadakan majlis seperti ini sekali lagi,” luahnya penuh kegembiraan.

Dalam waktu yang sama, Diana sempat meluahkan hasrat untuk memasuki kelas lakonan kerana merasakan mutu lakonannya masih kurang baik.

“Memandangkan pada tahun hadapan saya bakal melanjutkan pelajaran ke peringkat ijazah, saya merancang untuk mengikuti kelas lakonan ketika cuti semester,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: