Sunday, October 23, 2011

Kenderaan bak istana

MEWAH... kenderaan eleMMent palazzo yang berharga RM9.53 juta.
MEWAH... kenderaan eleMMent palazzo yang berharga RM9.53 juta.

MEMILIKI rumah besar seperti istana sudah menjadi perkara biasa. Bagaimanapun sekiranya mampu, anda mungkin boleh memiliki istana di atas roda. Dan yang paling menarik - ia berkilau di dalam gelap.

Sebuah van khemah (campervan) yang diberi nama eleMMent palazzo kini boleh dimiliki dengan bayaran £1.9 juta (RM9.5 juta).


Kenderaan ekstravagan sepanjang 12 meter ini direka sebuah syarikat pembuat rumah motor, Marchi Mobile daripada Austria.

  • Foto

    CANGGIH... ruang bahagian pemandu.

  • Foto

    LENGKAP... bilik utama yang luas dilengkapi dengan pemanas bawah lantai dan televisyen skrin rata 102 sentimeter.

  • Foto

    RUANG BERSANTAI... rumah motor yang mewah dilengkapi tempat rehat dan teres bumbung yang boleh dibuka.

Ia mempunyai sebuah bilik tidur utama yang luas, lengkap dengan bilik air dan sebuah televisyen skrin rata berukuran 102 sentimeter, teres bumbung yang boleh dibuka, pemanas bawah lantai dan sebuah bar.


Selain daripada itu, ia juga mempunyai pancuran mandi seperti air hujan, tandas yang berasingan, tempat rehat dan tempat pemandu yang siap dengan katil dua tingkat.


Internet bergerak, pendiang api, video pengawasan dan televisyen satelit boleh dipasang dalam kenderaan ini, sekiranya mahu.

Dan yang pasti, kenderaan ini dicat dengan cat yang berkilau dalam gelap.


Jadi, dengan harga yang sebegitu mahal, anda boleh pilih sama ada mahukan kenderaan motor mega seperti ini ataupun sebuah rumah bak istana di Double Bay, New South Wales, Australia.

Tapi rumah itu takkan berkilau pada waktu malam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: