Tuesday, October 11, 2011

Drebar nyaris maut ditembak peragut

SIASAT...anggota Unit Forensik polis menjalankan siasatan di tempat kejadian, semalam.
SIASAT...anggota Unit Forensik polis menjalankan siasatan di tempat kejadian, semalam.

KUALA LUMPUR: Seorang pemandu berusia 25 tahun nyaris maut apabila dia ditembak di leher kirinya dalam kejadian ragut, semalam.

Difahamkan, mangsa mahu menghantar majikannya yang juga doktor Klinik Kita, Wangsa Maju, di sini, pulang selepas tamat waktu kerja.


Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, mangsa, Farid menyandang sebuah beg sebelum dia dihampiri seorang lelaki berusia 20-an dan meragut begnya.

  • Foto

    KESAN...tompokan darah mangsa di tempat kejadian.

  • Foto

    PERIKSA...anggota polis menyiasat di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan, berkata mangsa yang terkejut dengan tindakan suspek terbabit bergelut beberapa minit sebelum suspek melepaskan tembakan dari jarak dekat dan terkena kiri leher mangsa.


“Akibat tembakan itu, mangsa rebah dan suspek melarikan diri dengan beg mangsa ke arah seorang lagi rakan suspek yang menunggang motosikal tidak jauh dari tempat kejadian.


“Beberapa kakitangan klinik berkenaan yang menyedari kejadian itu keluar dan menghulurkan bantuan kepada mangsa sebelum ambulans tiba,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Menurutnya, mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan lanjut.


Katanya, suspek melarikan diri ke Jalan Wangsa Maju dengan menaiki sebuah motosikal dipercayai Yamaha 125Z.

Zakaria berkata, usaha mengesan suspek giat dijalankan dan kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: