Saturday, June 25, 2011

Range Rover Supercharged


RANGE Rover Supercharged menawarkan kualiti pemanduan yang meyakinkan.


LAND Rover (Malaysia) Sdn. Bhd. (Land Rover Malaysia) baru-baru ini memperkenalkan Range Rover 5.0-liter Petrol Supercharged versi tahun 2011 yang disifatkan sebagai SUV (sports utility vehicle) paling berkuasa dan mewah di dunia.

Enjin supercharged LR-V8 bersesaran 5.0 liter dan berkuasa 510bhp itu menawarkan prestasi dan penjimatan terbaik.

Dibangunkan sendiri oleh para jurutera Land Rover, takat 0-100 kilometer sejam (km/j) mampu dicapai hanya dalam tempoh 6.2 saat sahaja.

Lebih menakjubkan adalah emisi CO2 cuma 384g/km, pengurangan sebanyak 7.4 peratus berbanding enjin sebelumnya.

Enjin LR-V8 supercharged bersesaran 5.0-liter itu adalah ringan, amat cekap dan menetapkan penanda aras yang baru bagi aspek penjimatan, kelancaran serta prestasi.

Menjana kuasa sehingga 510bhp dan 625 Nm tork, enjin Supercharged 5.0-liter itu 28 peratus lebih berkuasa berbanding enjin sebelumnya, selain menghasilkan 10 peratus lagi tork.

Range Rover Supercharged 2011 mengekalkan kotak gear automatik ZF 6HP28 yang mengagumkan itu.

Secara dinamiknya, Range Rover Supercharged dilengkapi dengan sistem suspensi yang mengandungi teknologi Adaptive Dynamics. Ia mengawal kenderaan sewaktu mengambil selekoh.

Model Range Rover Supercharged tahun 2011 ditingkatkan lagi menerusi beberapa penambahbaikan ke atas sistem Terrain Response® iaitu Hill Start Assist dan Gradient Acceleration Control (GAC).

HSA mengekalkan tekanan brek yang dibuat oleh pemandu, cukup lama bagi membolehkan kaki beralih daripada pedal brek dan menekan pendikit tanpa membuatkan kereta mengundur ke belakang.


RUANG dalaman yang mewah.


GAC pula dibangunkan untuk memberi perlindungan keselamatan di kawasan cerun yang curam apabila pemandu tidak mengaplikasikan sistem Hill Descent Control (HDC).

Bahagian dalaman Range Rover Supercharged menampilkan kemewahan sebenar dengan penggunaan kemasan kulit Oxford. Sementara aspek hiburan pula ditawarkan oleh sistem bunyi sekeliling harmon/kardon® Logic 7 Hi-Fi dengan 14 unit pembesar suara.

Biarpun dengan semua penambahan itu, harganya kekal RM798,888 (Semenanjung Malaysia) dan RM802,388 (Sabah dan Sarawak), di atas jalan tidak termasuk insurans.

Menurut Ketua Operasi Land Rover Malaysia, Mohd Hanif Tan Abdullah, sebanyak lapan unit Range Rover Supercharged telah dijual. Pihaknya menyasarkan jualan sebanyak 20 unit jentera tersebut menjelang akhir tahun ini.

Maklumat lanjut mengenai Range Rover Supercharged 2011, sila hubungi 1-300-1300-16 atau layari www.landrover.com.my.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: