Friday, November 5, 2010

Kempen amal Drypers


Para ibu bapa sibuk menggantikan lampin bayi mereka pada kempen amal Drypers Change For Charity di Kuala Lumpur, baru-baru ini.


DRYPERS baru-baru ini telah menganjurkan kempen amal yang dipanggil Drypers Change For Charity.

Acara lima hari yang bermula 20 Oktober lalu yang diadakan di Atrium, Ikano Power Centre itu menyaksikan ibu bapa selebriti seperti Siti Shahrizah, Aishah Sinclair, Sheahnee Lee dan Sari Yanti serta ribuan pelanggan setia bersatu membantu bayi-bayi yang kurang bernasib baik.

Sebanyak 1,073 pertukaran lampin telah berjaya dilakukan sepanjang lima hari yang menyaksikan Drypers menyumbang lampin berjumlah 10,730 kepada setiap empat rumah amal terpilih iaitu wad kanser kanak-kanak Pusat Perubatan Universiti Malaya, Pertubuhan Kebajikan Kanak-Kanak Cacat Ipoh, Pertubuhan Kebajikan Kanak-Kanak Cacat Klang dan Taman Sinar Harapan Kuala Kubu Baru.

Pengarah Komersil SCA Hygiene Malaysia, Singapura dan Filipina, Su Ting Nee berkata, pihaknya amat teruja kerana berjaya mencapai sasaran 1,000 pertukaran lampin.

Selain itu Drypers turut memberi sumbangan wang berjumlah RM100,000 yang dibahagikan antara empat buah rumah amal tersebut.

Rumah-rumah amal tersebut telah dipilih sebagai penerima sumbangan acara Drypers Change For Charity kerana bayi atau kanak-kanak yang mendalami rumah ini memerlukan perhatian kerana keadaan tempat tinggal dan keperluan mereka yang istimewa.

''Oleh itu matlamat Drypers ialah membantu mereka memperoleh perubahan dan menyediakan sedikit kemewahan untuk meringankan ketidakselesaan mereka.

''Selaras dengan SCA Hygiene sebagai korporat yang bertanggungjawab, kami mahu menganjurkan kempen amal untuk membantu bayi yang kurang bernasib baik,'' jelasnya.

Bagi setiap lampin yang ditukar, Drypers menggandakan sumbangan dalam bentuk produk lampin bayi sebanyak 10 kali untuk disalurkan kepada rumah-rumah amal.

Turut diadakan ialah cabaran menukar lampin paling pantas dimana para ibu bapa dan selebriti serta pengguna beradu antara satu sala lain menukar lampin bayi mereka untuk menentukan siapa yang boleh menukar lampin bayi dalam masa yang singkat.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: