Sunday, November 21, 2010

Gila-gila Amy


PERAMAH dan tidak pernah lekang senyuman. Itulah Amy Mastura, selebriti yang masih teguh selama 17 tahun dalam industri.


MASA pantas berubah. Diam tidak diam, sudah 17 tahun Amy Mastura Suhaimi, 39, membanting tulang berlawan setiap sisi permainan dalam gelanggang seni. Biarpun telah lama berjalan, dia masih beraksi sebagai wanita ceria, peramah dan sarat sikap merendah diri.

Populariti juara pertandingan Asia Bagus 1993 ini tidak dinafikan masih kekal dalam liga tersendiri.

Sepotong nasihat Amy kepada bakat-bakat muda: "Apa yang diperlukan untuk bergelar penghibur adalah niat yang perlu diiringi dengan kerja ikhlas."

Sejajar pertambahan umur dari semasa ke semasa, ibu kepada Adriana, 8, dan Adalia, 5, kini lebih banyak ditawarkan peluang memegang watak ibu. Sudah 100 peratus likat dengan karakter tersebut, Amy sedar ia menjadi spektrum lakonan yang harus dilewati setiap pelakon.

Selepas Hoopers, wajah Amy sekali lagi menghiasi layar perak menerusi filem Aku Tak Bodoh garapan Boris Boo pada 2 Disember ini. Menerajui watak ibu, dia bergandingan bersama Riezman Khuzaimi, Namron, Adibah Noor, Ariel Zafrel, Rohaizat Hassan dan Wan Noor Aizat.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: