Tuesday, May 31, 2016

Pengantin diarak dengan trak tunda



Pengantin diarak dengan trak tunda‎
Pasangan mempelai yang diiringi konvoi 30 trak tunda dari Bukit Puchong ke Puchong Utama, hari ini.
PUCHONG - Meriah apabila dua pasangan mempelai dari Pangsapuri Court 1 Puchong Utama di sini diarak dan diiringi konvoi kira-kira 30 trak tunda sejauh hampir dua kilometer dari Bandar Bukit Puchong.
Muhammad Azril Zakaria, 25, dengan pasangannya Nur Afifah Muktar, 21, dan Noraziera Zakaria, 23, dengan pasangannya Mohd Rizal Ismail, 27, diringi kira-kira 50 kaum keluarga dan sanak saudara  yang turut menaiki truk tunda.
Kedua-duanya kemudian dirai di majlis resepsi di pangsapuri berkenaan oleh kira-kira 1,000 tetamu yang hadir.
Mohd Rizal berkata, dia terharu dengan kehadiran ahli kumpulan trak tunda yang sudi meluangkan masa menghadiri majlis perkahwinannya.
“Rasa seronok dan teruja melihat deretan trak tunda mengiringi kami hingga ke khemah pengantin. Terima kasih kepada semua yang menjayakan majlis hari ini (semalam),” katanya.
Muhammad Azril pula berkata, dia dan isteri seronok hari bersejarahnya dirai dengan penuh kelainan selain mencipta sejarah tersendiri.
“Memang kami gembira sangat…tak sangka majlis hari ini meriah sebegini,” katanya.
Sementara itu, Pengerusi Satu Malaysia Tow Truck And Car Carrier, Mohd Yusof Yahya, 37, berkata, dia dan rakan-rakan berbesar hati dapat menggembirakan kedua-dua pasangan pengantin.
“Kami bangga menjadi sebahagian daripada sejarah yang dicatat dalam majlis perkahwinan ini. Ucapan selamat pengantin baru kepada kedua-dua pasangan mempelai dan semoga berbahagia ke anak cucu,” katanya.
Sementara itu, ibu pengantin, Rodziah Razali,48 berkata, rancangan berkonvoi mengiringi kedua-dua mempelai itu dibuat sejak dua mingu lalu.
“Hari ini (semalam) dua orang anak saya berkahwin serentak…kebetulan adik yang bekerja sebagai penunda kenderaan beritahu cadangan nak konvoi bersama rakan-rakannya, tak sangka… ia benar-benar direalisasikan.
“Syukur semuanya berjalan sempurna dan terima kasih kepada semua pihak yang  menjayakannya,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: