Tuesday, May 31, 2016

Kontroversi Tidak Jejaskan Kerjaya Ruhainies



Ruhainies menjelaskan kariernya tidak terjejas ekoran kontroversi yang melandanya baru-baru ini.
PETALING JAYA: Pelakon Ruhainies menjelaskan karier seninya tidak terjejas ekoran kontroversi yang melandanya baru-baru ini.

Ruhainies atau nama sebenarnya Ruhainies Farehah Zainul Ilyas, 24, berkata, sepanjang isu melibatkan dia dengan aktres Janna Nick panas diperkatakan dia masih melakukan kerjanya seperti biasa selain tidak menerima tekanan daripada penerbit atau pengarah.

"Alhamdulillah karier berjalan seperti biasa dan tidak tekanan daripada mana-mana pihak mungkin kerana kontroversi adalah perkara biasa dalam kehidupan seorang selebriti.

"Malah saya sendiri tidak membawa masalah ke tempat kerja kerana ingin bersikap profesional," katanya.
Ruhainies tidak mahu dikenali kerana artis kontroversi.
Ruhainies berkata demikian ketika ditemui pada majlis pelancaran salon Amyssrite Hairdressing Ampang dekat sini baru-baru ini.

Dalam pada itu, Ruhainies berkata, dia berharap kontroversi berkenaan adalah yang pertama dan terakhir melibatkannya kerana dia tidak mahu dikenali disebabkan cerita-cerita kurang enak sebaliknya dia mahu dikenali kerana pencapaiannya dalam bidang seni.

"Jujurnya saya sendiri tidak pernah menyangka nama saya akan terpalit dengan cerita-cerita kurang enak tetapi perkara itu sudah pun berlaku.

"Tetapi ia pengajaran baik untuk saya dan berharap selepas ini dikenali kerana kejayaan sebagai pelakon seperti memenangi anugerah dan sebagainya," katanya.

Sementara itu, Ruhainies berkata, dia tidak mahu lagi mengungkit pergeserannya dengan Janna kerana isu berkenaan sudah pun selesai.

Malah tegasnya, mereka tidak pernah bergaduh dan kontroversi berkenaan berlaku kerana salah faham dan perasaan terasa hati.

"Apa yang boleh saya katakan semuanya sudah selesai dan tiada apa lagi yang boleh saya komen kerana tidak mahu sebarang salah faham timbul.

"Saya tidak mahu ungkit lagi perkara itu dan saya sedia untuk bekerjasama dengannya dalam mana-mana projek drama pada masa hadapan," ujarnya.
Janna Nick.
Dalam perkembangan lain, Ruhainies berkata, dia teruja untuk menyambut Ramadan pada tahun ini kerana dapat merasai pengalaman berpuasa sebagai selebriti.

Jelasnya, meskipun jadualnya padat dengan aktiviti seni namun dia akan cuba mencari ruang untuk melakukan ibadah seperti mana tahun-tahun sebelumnya.

"Bulan Ramadan adalah yang paling dinanti-nanti kerana ini adalah peluang kita sebagai umat Islam untuk membuat ibadah dan beramal.

"Walaupun sibuk Alhamdulillah ada beberapa projek memberi peluang kepada saya untuk beribadah dan beramal bersama golongan kurang bernasib baik dan gelandangan pada bulan puasa nanti," jelasnya.

Pelakon itu juga bakal muncul dalam beberapa drama bersiri iaitu Menantu Ting Tongmenerusi slot Dahlia di TV3 selain telefilem berjudul Pujaan Malaya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: