Sunday, May 29, 2016

Awal Ashaari Jawab Isu Gunakan Anak Raih Pendapatan



KUALA LUMPUR: Pengacara Awal Ashaari menyangkal dakwaan mempergunakan anaknya Lara Alana yang berusia dua tahun untuk meraih keuntungan dengan menjadikannya model duta produk.
Awal, 35, sebaliknya menjelaskan dia dan isterinya Scha Al-Yahya akan menapis setiap tawaran diberikan melainkan ia bersesuaian dengan umur anaknya itu.

"Rasanya istilah menjual anak itu agak kasar kerana sebagai ibu-bapa kami sentiasa memastikan tawaran yang datang ditapis terlebih dahulu dan tidak sewenang-wenangnya bersetuju.

"Bagi saya tawaran yang datang adalah rezekinya dan kebanyakannya ia turut melibatkan kami sebagai sebuah keluarga," katanya.
Lara mempunyai pengikut tersendiri di laman sosial.
Awal berkata demikian ketika ditemui pada pelancaran koleksi pakaian raya Schawalara X Jakel di sini, Jumaat.

Dalam pada itu, Awal berkata, kesemua bayaran yang diterima disimpan dalam akaun Lara untuk kegunaan kanak-kanak itu pada masa hadapan.

Bagaimanapun kata Awal, apabila Lara memulakan pra-persekolahan dalam masa dua tahun lagi dia mahu anaknya itu menjalani kehidupan normal seperti kanak-kanak lain.

"Saya secara dasarnya tidak pernah merancang rezeki anak saya dan Alhamdulillah semua pendapatan saya masukkan ke dalam akaunnya untuk kegunaan masa depan dia.

"Bagaimanapun ia bukan untuk jangka panjang kerana saya juga mahukan kehidupan normal buatnya," jelas Awal.

Bercakap mengenai Schawalara, Awal berkata, pada awalnya dia ingin mengeluarkan koleksi baju Melayu miliknya sendiri namun ia melibatkan kos yang tinggi membuatkan dia terpaksa melupakan hasrat tersebut.

Antara koleksi Schawalara yang dikeluarkan khas untuk Jakel.
Bagaimanapun kata Awal, pertemuannya bersama Pengarah Urusan Kumpulan Jakel, Datuk Mohamed Feroz Mohamed Jakel beberapa bulan lalu memberinya peluang merialisasikan impian untuk tampil dengan jenamanya sendiri.

"Koleksi pertama bersama Jakel bukan sahaja baju Melayu tetapi turut menampilkan baju kurung moden inspirasi daripada Scha termasuk baju kanak-kanak diinspirasikan oleh anak saya Lara.

"Untuk permulaan setiap keluaran baju kurung moden yang mempunyai lebih daripada 50 rekaan hanya dikeluarkan sebanyak seratus unit sahaja dan ia eksklusif hanya di Jakel seluruh Malaysia," katanya.

Kata Awal, untuk koleksi baju Melayu klasik miliknya Jakel menghasilkan 30 warna baju Melayu klasik termasuk 15 jubah manakala Tambah Awal, dia turut terlibat secara langsung dalam penghasilan jenama Schawalara bagi memastikan produk yang dijual berkualiti tinggi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: