SEREMBAN – Produk minuman kesihatan, Nia Amira Health & Beauty, kini tidak asing lagi di pasaran apabila produk keluaran muslim ini semakin dikenali ramai.
Bukan sahaja permintaan semakin tinggi, namun dari segi agen jualan juga semakin ramai di seluruh negeri.
Walaupun baru tiga bulan berada di pasaran, namun lebih 1,500 botol Nia Ultimate Juice dan Nia Vera terjual di pasaran, sama ada pembelian ulangan (repeat order) oleh pelanggan setia produk ini, mahu pun pelanggan baru.
Pengasas produk Nia Amira Health & Beauty, Azlan Harun berkata, sebelum memasarkan produknya ke pasaran luar, dia bersama isteri, ayah dan kakaknya, menjadi bahan testimoni selama setahun.
Katanya, setelah setahun mereka berempat mengunakan produk ini, ternyata banyak perubahan dan kesan positif yang dapat dirasai sendiri.
“Saya tidak akan menjual sesuatu produk itu jika ia tidak memberi kesan, setelah hampir setahun merasai perubahan kesihatan yang baik secara berterusan, akhirnya saya nekad untuk memasarkan produk ini ke pasaran luar.
“Sehingga kini Alhamdulillah, produk saya diterima ramai, malah setiap kali saya perkenalkan produk ini dan memberi percubaan kepada rakan-rakan, hasilnya sangat memberangsangkan.
“Sehinggakan ada rakan yang pada mulanya suka-suka minum, dan akhirnya menjadi agen jualan kerana produk ini berkesan dan membantu mengurangkan sakit mereka,”katanya kepada Sinar Harian.
Tambahnya, produk keluaran Nia Amira ini adalah pertama di pasaran yang menjual dengan isi kandungan 1 liter, kerana kebanyakkan produk dijual dengan isi kandungan 450 ml, 600 ml, 650 ml atau 850ml.
Katanya, dengan isi kandungan yang banyak, ia dapat membantu memanjangkan tempoh pengunaan produk itu menjadi lebih sebulan, berbanding lain yang hanya boleh bertahan dua minggu sahaja, sekaligus mengurangkan beban pengguna.
13 BAHAN DALAM SATU BOTOL
Keberkesanan produk Nia Amira Health & Beauty ini disebabkan pengunaan 13 bahan istimewa yang terbukti berkesan membantu mengurangkan sakit dan masalah kesihatan.
13 bahan utama yang digunakan untuk menghasilkan Nia Ultimate Juice adalah ekstrak biji apricot, ekstrak durian belanda, ekstrak belalai gajah, epal hijau, habatussauda, ekstrak anggur, buah naga, ekstrak manggis, daun stevia, kurma, delima, kiwi dan ekstrak kranberi.
Kesemua bahan ini jika dibeli secara berasingan adalah sangat mahal, tetapi kesemua bahan ini boleh didapati jika minum Nia Ultimate Juice sahaja, dengan harga RM120.
Manakala, Nia Vera yang mengandungi rumusan istimewa Aloe Vera dan kurma Ajwa itu pula berharga RM110, serta mampu mengekalkan sistem kesihatan badan dengan lancar.
Katanya, ramai artis yang telah mencuba produknya, antaranya Hamid Gurkha, Zul Huzaimi, dan pelakon, Aidil Aziz,
Produk ini boleh dimakan seisi keluarga, bermula kanak-kanak berusia setahun, dan sangat sesuai dijadikan sebagai makanan tambahan untuk keluarga, sebagai langkah pencegahan awal.
Nia Amira kini sedang mencari agen dan pengedar yang berminat untuk menjual produk ini, sekaligus menambah pendapatan secara lumayan.
Mereka yang ingin menjadi agen jualan tidak perlu bimbang kerana tiada yuran dikenakan dan berpeluang mendapat komisyen jualan yang tinggi.