Sunday, December 2, 2012

Guna gunting, kapak rompak mesin ATM


SEORANG pelanggan bank melihat keadaan sebuah mesin ATM yang cuba dipecahkan oleh seorang penjenayah di Pasir Mas semalam.


PASIR MAS - Cubaan seorang penjenayah untuk memecahkan mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sebuah bank di Jalan Pasir Mas-Tendong dekat sini gagal apabila tindakannya disedari orang awam semalam.
Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, sepasukan anggota unit peronda bergegas ke tempat kejadian selepas menerima laporan mengenai kejadian itu pada pukul 6.30 pagi.
Menurutnya, suspek dipercayai cuba memecahkan mesin itu menggunakan pisau dan kapak yang dijumpai masih terlekat pada mesin tersebut.
Ujarnya, polis turut menemui sebatang besi kuku kambing, tukul besi dan pemutar skru di atas lantai berhampiran mesin berkenaan.
"Mesin ATM itu mengalami kerosakan teruk namun suspek gagal melarikan wang tunai di dalamnya kerana tidak berjaya membuka salah satu bahagian pada mesin tersebut.
"Rakaman menerusi televisyen litar tertutup mendapati perbuatan itu dilakukan oleh seorang lelaki yang masuk ke bank berkenaan kira-kira pukul 5.50 pagi dengan sebahagian mukanya ditutup," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: