Saturday, June 2, 2012

Abarth 695 Maserati Edition


JENTERA ini dipasang dengan rim Neptune bersaiz 17 inci dan tayar berprestasi tinggi.


JENTERA kompak mewah, Abarth 695 Maserati Edition (Edizione Maserati) akan ditawarkan pada harga £32,000 (RM157,607) seunit apabila ia dijual di pasaran United Kingdom (UK) menjelang akhir tahun ini.

Pengenalan Abarth 695 Maserati Edition dibuat berikutan kejayaan projek Abarth 695 Tributo Ferrari tiga tahun lalu. Kolaborasi dengan Maserati itu mengetengahkan keselesaan dan gaya elegan jentera Gran Turismo.

Abarth hanya menghasilkan 499 unit model tersebut yang dijana oleh unit enjin turbo 1.4 liter berkuasa 180bhp. Antara peralatan standard ialah material kulit Tramontano yang eksklusif.

Kereta itu menampilkan perincian gaya dan ciri teknikal khas yang dibangunkan oleh para jurutera Abarth untuk Maserati. Enjin 1.4 Turbo T-Jet 16v dipadankan bersama kotak gear manual Abarth Competizione yang dioperasi secara elektrik.

Kerangkanya juga telah dibina untuk disesuaikan dengan kuasa enjin. Sistem brek merangkumi brek dan angkup jenama Brembo. Sementara sistem suspensi pula menggunakan penyerap hentak Koni.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: