Wednesday, June 27, 2012

BB Plaza diroboh untuk MRT

BANGUNAN BB Plaza di Bukit Bintang, Kuala Lumpur.


KUALA LUMPUR – Pusat beli-belah ikonik di ibu negara, Plaza Bukit Bintang (BB Plaza) milik UDA Holdings Berhad (UDA) dijangka akan dirobohkan sepenuhnya pada awal tahun hadapan.

Langkah itu diambil bagi memberi laluan kepada pembinaan projek pembinaan stesen bawah tanah Transit Pantas Massa (MRT) oleh MRT Corp Sdn. Bhd. (MRT Corp).

Timbalan Presiden Kanan UDA Holdings Berhad, Syed Ahmad Nazri Syed Kamaruzaman berkata, perkara itu dimaklumkan oleh MRT Corp yang bertindak sebagai koordinator projek berkenaan.

Menurutnya, MRT Corp memberi masa sehingga akhir tahun ini kepada peniaga termasuk kakitangan UDA untuk mengosongkan bangunan tersebut.

“Kami terkejut apabila diberitahu secara lisan yang kami terpaksa menyerahkan premis yang sudah UDA urus selama 38 tahun dan ada kira-kira 60 peratus peniaga Bumiputera itu kepada MRT.

“Peniaga pula diminta mengosongkan bangunan di bahagian hadapan BB Plaza akhir bulan ini diikuti penyewa lain menjelang akhir tahun,” katanya pada sidang akhbar selepas sesi dialog bersama peniaga dan penyewa BB Plaza di sini semalam.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: