Tuesday, June 26, 2012

Pemilik anjing didenda RM2,000


ANJING jantan Pitbull yang menyerang Sun Wah.


PETALING JAYA - Kecuaian seorang akauntan yang membiarkan anjingnya berkeliaran sehingga membunuh seorang warga emas pada bulan lalu menyebabkan wanita itu didenda RM2,000 atau penjara dua bulan oleh Mahkamah Majistret di sini semalam.

Majistret Mohd. Nazri Omran memutuskan demikian terhadap Elaine Soon Sien Ling, 28, selepas menerima pengakuan salah tertuduh.

Beliau menjatuhkan hukuman tersebut dengan mengambil kira rayuan tertuduh serta surat permohonan maaf yang dibuat terhadap keluarga mangsa.

"Mahkamah bertindak melindungi kepentingan awam dan turut mempertimbangkan kesudian keluarga mangsa yang memaafkan kamu dan menarik balik laporan polis.

"Namun kesalahan tetap satu kesalahan dan hukuman (yang dijatuhi) sebagai pengajaran," katanya.

Elaine didakwa dengan cuai meninggal atau membiarkan haiwan peliharaannya dengan menyebabkan bahaya kepada seorang pesara, Yip Sun Wah, 74, pada pukul 9.40 pagi, 8 Mei lalu di No. 59, Jalan SS 19/5b, Subang Jaya di sini.

Mengikut fakta kes, mangsa pada waktu kejadian sedang berjoging seperti kebiasaan di kawasan perumahan tersebut namun secara tiba-tiba diterpa seekor anjing yang muncul dari tempat pembuangan sampah di hadapan sebuah rumah teres dua tingkat.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: