Sunday, June 19, 2011

Najib lancar Misi Flotilla 2 ke Gaza


najib (tengah) dan Khairy Jamaluddin (kanan) menyerahkan sumbangan replika cek kepada Norazman di Kuala Lumpur malam tadi.


KUALA LUMPUR – Datuk Seri Najib Tun Razak malam tadi melancarkan misi kemanusiaan Flotilla 2 ke Gaza di sini bertujuan membantu meringankan penderitaan rakyat Palestin yang ditindas rejim Israel.

Perdana Menteri melancarkan misi disertai 600 sukarelawan antarabangsa dan tempatan itu sambil berjanji memastikan keselamatan misi tersebut daripada diserang rejim Israel.

Bagi memastikan keselamatan misi benar-benar terjamin, beliau akan mengutus surat kepada Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Ban Ki Moon.

Najib juga berharap PBB menghantar wakil bagi memastikan setiap kapal yang belayar ke Palestin membawa bantuan kemanusiaan selamat.

"Saya akan minta PBB menguatkuasakan undang-undang antarabangsa supaya keselamatan bantuan dan mereka yang terlibat terjamin," katanya ketika berucap pada majlis Pelancaran dan Pelepasan Pasukan Lifeline4Gaza (LL4G) Malaysia bersama lebih 600 sukarelawan antarabangsa di sini malam tadi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: