Wednesday, April 20, 2011

Rekaan unik untuk semua suasana


Selendang denim campuran lycra menjadi trend wanita bertudung masa kini.


CANTIK lagi dia pakai tudung..." bisik seorang wanita kepada sahabatnya ketika memerhati gelagat seorang wanita tidak bertudung yang sedang mencuba-cuba tudung di Butik Hajra.

Potongan yang unik, menarik dan tersendiri pada kelasnya, mewujudkan rasa selesa dan yakin pada pemakainya.

Sebagai gedung tudung terbesar di kawasan Masjid India, Kuala Lumpur, butik tersebut telah berjaya menarik pelanggan bukan sahaja daripada golongan bertudung malah mereka yang baru mula terasa ingin bertudung.

Pengurusnya, Azman Abu Bakar berkata, koleksi tudung yang terdapat di Hajra dijual dengan harga yang berpatutan setanding dengan kualiti potongan dan fabrik yang digunakan.

"Kami sentiasa peka dengan perubahan fesyen, malah kami mempunyai pelbagai jenis tudung.

"Kualiti menjadi keutamaan apabila kami mempunyai tukang jahit sendiri yang terdiri dari rakyat tempatan, justeru mereka lebih memahami jahitan bagaimanakah yang memberi keselesaan dan sesuai dengan wajah pemakai.

"Untuk fabrik di Hajra pula kebanyakannya diimport, antara jenis yang sesuai untuk dibuat tudung adalah dari jenis lycra, sifon, kapas, sutera Thai, baldu, denim kapas dan setiap satunya ada rangkaian masing-masing dari harga paling rendah hinggalah yang paling berkualiti.

"Kreativiti kami juga tidak terhad dengan mencuba pelbagai elemen tambahan seperti aksesori pada tudung yang diimport khas dari Korea, Indonesia dan Jepun," jelas Azman yang juga bertindak sebagai pereka fesyen tudung di Hajra.

Menurut Azman, seminggu sekali pihaknya akan tampil dengan rekaan terbaru, malah mereka juga boleh dikatakan sebagai pencetus trend bertudung untuk wanita di tanah air.

Sejak beroperasi tiga tahun lalu, Hajra semakin memahami kehendak wanita, jadi mereka menghasilkan tudung yang bukan sahaja boleh dipakai dalam majlis formal malah apa juga bentuk majlis

Selain itu, yang membezakan Hajra dengan premis tudung lain ialah suasana yang selesa, tempat mencuba tudung yang luas dan tenang di samping layanan dari jurujual yang mesra dan ikhlas.

Kepada pembeli tetap, Hajra juga menawarkan kad keahlian dengan setiap pembelian RM250 ke atas. Kad tersebut juga melayakkan pelanggan membuat pembelian seterusnya dengan diskaun sebanyak 20 peratus bagi pembelian melebihi RM50 ke atas.

"Kepada pemborong, anda dialu-alukan ke Hajra untuk mendapatkan tudung berkualiti pada harga yang lebih murah dari gedung lain," ujarnya mengakhiri bicara.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: