Friday, February 25, 2011

Bertemu Ronaldo di Madrid


RONALDO (dua dari kanan) turut turun padang melihat pemenang peraduan beraksi.


TUAH BADAN. Itu mungkin pepatah terbaik kepada tiga orang yang bertuah apabila Castrol, pakar pelincir premium baru-baru ini memberi hadiah hebat berupa kunjungan yang tidak akan dilupakan ke Madrid.

Di Madrid, mereka bertemu Duta Global Castrol, Cristiano Ronaldo dan berlatih di kompleks latihan terkenal Real Madrid di Valdebebas.

Lawatan penuh kenangan itu adalah hasil kempen bersepadu Castrol untuk para pengguna dan rakan dagangan mereka.

Pemenang yang bertuah itu ialah Goh Su Chin daripada peraduan Castrol EDGE Kick it Like Ronaldo yang dianjurkan untuk pengguna, Tan Haan Chiang yang memenangi Cabaran Perdagangan Castrol, Meet Ronaldo in Madrid yang dianjurkan untuk para Pengedar dan Tan Geok Heng daripada peraduan Castrol Power 1 Pour & Win yang diadakan untuk mekanik bengkel motosikal.

Selain pengalaman sekali seumur hidup bertemu Pemain Bola Sepak Terunggul FIFA Tahun 2009, Castrol juga mengaturkan beberapa lawatan di Madrid.

Ini termasuklah lawatan ke Las Rozas iaitu kawasan beli-belah yang masyhur dan kunjungan ke Istana Biara Escoril.

Satu jamuan makan malam khas juga dianjurkan pada hari terakhir bertempat di La Moreria yang terkenal seantero dunia iaitu sebuah restoran tapas klasik Sepanyol yang menampilkan persembahan Flamenco yang masyhur sedunia.


PEMENANG-PEMENANG peraduan Castrol EDGE Kick it Like Ronaldo bergambar di Pusat Latihan Real Madrid FC, Valdebebas, Sepanyol.


Lawatan tersebut sampai ke kemuncaknya apabila ketiga-tiga pemenang berpeluang bersemuka dengan Cristiano Ronaldo di Valdebebas dan berlatih dengan tenaga jurulatih Real Madrid.

Latihan itu bercorak kemahiran dan ketahanan yang menyeronokkan, berlangsung dalam suasana yang sejuk. Semua peserta dihadiahkan dengan kit latihan eksklusif Castrol dan mereka berpeluang ke tempat menyimpan barang pemain untuk menyalin pakaian.

"Bertemu Ronaldo dan berlatih di Valdebebas memang di luar impian kami sama sekali. Saya cukup seronok bermain bersama jurulatih Real Madrid di padang dan dapat bercakap dengan Ronaldo secara peribadi.

"Kami juga berjaya mendapatkan tandatangannya pada kit latihan kami," ujar Pengedar Castrol dari Kedah, Tan Haan Chiang.

Bagi Tan Geok Heng, seorang pemilik bengkel motosikal dari Pagoh, kesempatan menyaksikan permainan Real Madrid adalah sesuatu yang kekal dalam ingatan.

Pengalaman tetamu Castrol

"Berada dalam bilik Trofi Real dikelilingi segala piala yang telah dimenangi pasukan dan para pemain sungguh di luar dugaan sama sekali.

"Saya sendiri amat menghargai pengalaman sebagai tetamu Castrol kerana diberi layanan orang kenamaan dari mula hingga akhir. Daripada jamuan ringan sebelum perlawanan hingga kepada tempat duduk istimewa yang dikhaskan untuk kami," katanya.

Paling istimewa, menurut Goh Su Chin pemenang daripada peraduan Castrol EDGE Kick it Like Ronaldo dari Pulau Pinang apabila Ronaldo menjaringkan hatrik pertama bagi musim ini untuk Real Madrid.


PARA pemenang bertuah dilatih cara-cara menangkap bola dengan betul.


"Saya sungguh teruja dapat mengecapi saat-saat bersejarah bagi Ronaldo di Real Madrid. Lawatan ke Madrid ini memang di luar jangkaan saya sama sekali. Daripada bola sepak dan makanan hingga kepada sejarah dan budaya Sepanyol, lawatan ini adalah satu pengalaman peribadi yang sungguh mengagumkan," ujarnya.

Castrol telah sekian lama menggunakan warisan analisis, teknologi dan inovasi untuk menjana prestasi kemenangan dalam bidang sukan di darat, laut dan angkasa sejak lebih 100 tahun yang lalu.

Dengan menerapkan pendekatan yang sama terhadap bola sepak, Castrol telah mencipta beberapa daya usaha inovatif untuk memberi para peminat cara-cara yang lebih mendalam dan lebih berwawasan untuk menikmati permainan bola sepak berbanding masa-masa sebelumnya.

"Peraduan ini adalah kesinambungan daripada perkongsian Castrol's 2010 FIFA World Cup yang merupakan penajaan terbesar dan paling berprestij yang pernah dilakukan oleh Castrol dalam sejarah penuh warna-warni selama lebih 100 tahun," kata Pengarah Pemasaran Castrol Malaysia dan Singapura, Mark Ng.

Bahkan apa yang sukar dilupakan adalah pengalaman meraikan jaringan hatrik Duta Global Castrol Cristiano Ronaldo untuk Real Madrid di Santiago Bernabeu.

Kempen Castrol EDGE Kick It Like Ronaldo juga memberi para pengguna bertuah hadiah-hadiah hebat seperti Apple iPad, Kamera Digital Canon IXUS dan Apple iPod Shuffle.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: